Partnerzy portalu
Matcha - 5 inspiracji i innowacji produktowych fot. unsplash.com / Canva

Matcha - 5 inspiracji i innowacji produktowych

Trend na japońską herbatę matcha spowodował, że jest dodawana do szeregu potraw i produktów. Zobacz modne inspiracje z tym hitem kulinariów ostatnich lat!

Autor: PM; www.horecatrends.pl Data: 21 stycznia 2019 08:50

Matcha, czyli zielona herbata w proszku - dopiero od niedawna zdobywa ogromną popularność, mimo że jej właściwości są znane od tysiącleci. Naukowcy i dietetycy przekonują, że matcha jest bogata w antyoksydanty, które mogą zapobiec rozwojowi m.in. nowotworów i chorób układu krążenia. Poza tym ułatwia odchudzanie.

A jakie są najmodniejsze sposoby użycia matchy?

1.   Matcha latte – wspaniała także dla wielbicieli #foodporn

Matcha latte to nic innego jak japońska sproszkowana zielona herbata z wodą i podana z ciepłym spienionym mlekiem. Jak przekonują bariści ją serwujący to nie tylko zdrowsza alternatywa dla kawy, ale także ciekawy obiekt do fotografowania dla wielbicieli #foodporn.

Do szerokiego świata kulinariów matcha latte przebiła się, gdy sieć Starbucks wprowadziła ją do japońskich kawiarni. Napój przejęły później amerykańskie, a potem europejskie lokale marki. W ramach akcji promocyjnej można ją było także wypić w polskich Starbucksach!

Na Dalekim Wschodzie sieć poszła jeszcze dalej z matcha-ofertą:

View this post on Instagram

#matchaholic #matchastarbucks 😍😍😍😍

A post shared by Sienna Rose Goleña (@sienna_rose25) on

Jedną z pionierek i propagatorek matcha latte w Polsce jest natomiast Alicja Than, która prowadzi Matcha Bistro&Bar przy ul. Mokotowskiej w Warszawie. Razem z mężem prowadzi także z sukcesem Izumi Sushi.

Obecnie tego napoju można napić się w chyba każdym już dużym mieście w Polsce. Warto spróbować!

2. Na zimno!

Popularność matcha latte sprawiła, że coraz częściej pojawia się ona także w wersji "na zimno". Zielone napoje podbijają już hipsterskie i street foodowe punkty, ale także pojawiły się w bardziej masowej produkcji.

Napój na szerszą skalę chce rozpropagować także marka Lipton. Najpierw wprowadzono herbatę matcha, którą można zaparzyć w domu, ale także - dzięki współpracy z PepsiCo - na rynek trafiła butelkowana Lipton Ice Tea Green Matcha.

Napój jest dostępny także w polskich sieciach handlowych.

3. Słodkie i... zielone

Najlepszym dodatkiem do matcha latte czy zimnego napoju wydaje się matcha cake. Sproszkowana japońska zielona herbata dobrze komponuje się z twarożkiem w serniku, limonką lub cytryną, białą czekoladą lub malinami. Jej właściwości zdrowotne sprawiły, że jest także chętnie dodawana do śniadaniowych owsianek.

Ciasta, torty i makaroniki z dodatkiem matchy kuszą różnymi odcieniami zieleni i powoli wypierają szpinakowe pyszności.

4. Matcha słodkości na masową skalę

Ale nie tylko ciasta. Matcha jest także dodawana do słodyczy - również tych produkowanych na szeroką skalę. Są więc zielone lody, której królowały na Instagramie nie tylko latem:

Na pionierskim dla matchy japońskim rynku wprowadzono nawet zielone batony KitKat firmy Nestle oraz ciasteczka Oreo z wypełnieniem od smaku matchy. Stanowią tam bardzo popularny delikates i są inspiracją do powstania kolejnych słodkości.

5. Matcha wytrwawnie!

Ponoć prawdziwymi hitami 2019 roku będzie matcha w wersji na słono. Alicja Than zapowiada ewolucję idei i wejście tego produktu na nowy poziom w gastronomii. – Matcha latte, japońskie desery oraz te inspirowane europejskim cukiernictwem odniosły w minionym roku wielki sukces. W 2019 r. chcemy używać matchy do dań głównych, np. sosów. Wymyśliliśmy też wegański makaron z bulionem na bazie matcha oraz wodorostów kombu. To będzie prawdziwy hit tego roku - przekonuje.

Blogerzy kulinarni już dzielą się w sieci swoimi patentami na przemycenie zdrowej matchy do dań obiadowych. Dania z matchą także coraz częściej pojawiają się w lokalach gastronomicznych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.