McDonald's i IKEA kojarzone ze wspieraniem LGBT



portalspozywczy.pl - 29 lipca 2021 11:05


IKEA i McDonald's znalazły się w gronie jedenastu marek najsilniej kojarzonych przez Polaków ze wspieraniem społeczności LGBT. Liderem zestawienia został Netflix.

Które marki kojarzone są ze wspieraniem LGBT?

Agencja Wavemaker Poland postanowiła zbadać, jakie marki Polacy kojarzą w największym stopniu ze wspieraniem społeczności LGBT+. 

Liderem zestawienia został Netflix, który ze wsparciem dla LGBT kojarzy 23 proc. ankietowanych. Na kolejnych miejscach uplasowali się internetowi giganci: Facebook i Google ex aequo z siecią IKEA (21 proc. wskazań).

McDonald's wspiera LGBT

Dalsze miejsca w zestawieniu zajęły takie marki, jak: Durex, Lewis, Empik, Nike, MTV i Gazeta Wyborcza. Jedyną marką gastronomiczną w zestawieniu jest McDonald's. Popularną sieć z działaniami na rzecz LGBT skojarzyło 12 proc. badanych.

Co ciekawe, w zestawieniu zabrakło marki spożywczej. Widocznie działania prowadzone przez takie marki jak Mondelez czy Ben&Jerry's nie przebiły się jeszcze do świadomości polskich konsumentów.

Badanie zrealizowano metodą CAWI na reprezentatywnej próbie 1000 osób w lipcu 202