IKEA i McDonald's znalazły się w gronie jedenastu marek najsilniej kojarzonych przez Polaków ze wspieraniem społeczności LGBT. Liderem zestawienia został Netflix.
Agencja Wavemaker Poland postanowiła zbadać, jakie marki Polacy kojarzą w największym stopniu ze wspieraniem społeczności LGBT+.
Liderem zestawienia został Netflix, który ze wsparciem dla LGBT kojarzy 23 proc. ankietowanych. Na kolejnych miejscach uplasowali się internetowi giganci: Facebook i Google ex aequo z siecią IKEA (21 proc. wskazań).
Dalsze miejsca w zestawieniu zajęły takie marki, jak: Durex, Lewis, Empik, Nike, MTV i Gazeta Wyborcza. Jedyną marką gastronomiczną w zestawieniu jest McDonald's. Popularną sieć z działaniami na rzecz LGBT skojarzyło 12 proc. badanych.
Co ciekawe, w zestawieniu zabrakło marki spożywczej. Widocznie działania prowadzone przez takie marki jak Mondelez czy Ben&Jerry's nie przebiły się jeszcze do świadomości polskich konsumentów.
Badanie zrealizowano metodą CAWI na reprezentatywnej próbie 1000 osób w lipcu 202
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.