Partnerzy portalu
McDonald’s, Starbucks i Subway będą testować cyfrowe pieniądze Testy oficjalnego cyfrowego pieniądza w Chinach; fot. unsplash.com

McDonald’s, Starbucks i Subway będą testować cyfrowe pieniądze

Starbucks, McDonald’s i Subway wezmą udział w testach oficjalnego cyfrowego pieniądza w Chinach - pisze bankier.pl.

Autor: Bankier.pl Data: 23 kwietnia 2020 16:22

Testowa wersja aplikacji nazwanej DC/EP nie umożliwiała swobodnej rejestracji – była przeznaczona dla wąskiego grona użytkowników zaakceptowanych przez bank. Jej pojawienie się jest jednak znakiem, że za Wielkim Murem prace nad tzw. CBDC (Central Bank Digital Currency – cyfrowa waluta banku centralnego) posuwają się do przodu. Chińczycy są w zaawansowanym stadium, ale nie stanowią wyjątku. 80 proc. banków centralnych ankietowanych przez BRM w 2019 r. twierdziło, że pracuje nad podobnymi projektami (badanie nie obejmowało Polski).

Jak donosi portal Coindesk, w prowincji Hebei ruszy lada moment pilotaż cyfrowego juana w „realnym świecie”. Projekt wspierają cztery państwowe banki, Ant Financial, Tencent (potentaci m.in. na rynku płatności mobilnych) oraz grupa 19 podmiotów z branży handlu detalicznego. Wśród nich wymieniono sieci McDonald’s, Starbucks i Subway.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.