McWin przejmuje większościowy pakiet udziałów w marce restauracyjnej L’Osteria. Transakcja opiewa na 400 mln euro.
McWin, prywatna firma inwestycyjna specjalizująca się w usługach gastronomicznych i technologii żywności, przejmuje większościowy pakiet udziałów w L'Osteria, wiodącym operatorze restauracji typu casual dining w Niemczech i Austrii.
Sieć L'Osteria prowadzi 157 lokali w ośmiu krajach, zatrudnia ponad 6000 pracowników w regionie DACH, w Wielkiej Brytanii, Francji, Luksemburgu, Holandii i Czechach.
Wartość transakcji to blisko 400 mln euro. Założyciele sieci - Klaus Rader i Friedemann Findeis - zamierzają pozostać mniejszościowymi akcjonariuszami w firmie. Partnerstwo z McWin ma wspierać i przyspieszać ekspansję grupy zarówno w Niemczech, jak i na wielu nowych i istniejących rynkach w całej Europie.
Sieć L'Osteria to restauracje typu casual dining - serwuje dania kuchni włoskiej w 157 restauracjach na 8 rynkach europejskich.
Sieć ma również bogatą ofertę wegańską. W każdym miesiącu firma prezentuje stałe menu składające się wyłącznie z dań wegańskich.
Dodatkowo, w listopadzie 2022 roku, L'Osteria wprowadziła roślinny TU-NAH produkowany przez Bettaf!sh we wszystkich 157 lokalizacjach.
Przejęcie L'Osteria zwiększa łączną liczbę restauracji w portfolio McWin i jej podmiotów stowarzyszonych do ponad 1500.
- W ciągu 30 lat śledzenia europejskiego rynku usług gastronomicznych rzadko spotykałem markę własną o takim poziomie jakości i możliwości. Jesteśmy głęboko przekonani, że doskonałe firmy, takie jak ta, radzą sobie lepiej w niespokojnych czasach. Kuchnia włoska jest uwielbiana przez wszystkich, a L'Osteria jest niekwestionowanym liderem rynku w największej gospodarce Europy, z dużymi osiągnięciami w różnych środowiskach operacyjnych. Jesteśmy głęboko przekonani, że L'Osteria ma potencjał, aby stać się wiodącą na rynku grupą casual dining w Europie i nie możemy się doczekać współpracy z zespołem, aby wykorzystać tę szansę - komentuje Henry McGovern, współzałożyciel McWin.
Klaus Rader i Friedemann Findeis, założyciele L'Osteria, powiedzieli: „Jesteśmy zachwyceni współpracą z McWin nad dalszym rozwojem marki i współpracą z nimi nad realizacją naszej wizji. Zespół Henry'ego McGoverna i Stevena K. Winegara ma bogate doświadczenie w sektorze gastronomicznym, a także w budowaniu i ekspansji marki, co czyni McWin idealnym partnerem dla naszych ambitnych planów rozwoju.
L'Osteria to kolejna marka w portfelu funduszu restauracyjnego. McWin w 2022 roku ogłosił, że zamierza rozszerzyć działalność marki Burger King w Czechach, Polsce i Rumunii oraz wprowadzić kultową w USA markę restauracji Popeyes do Czech i Polski poprzez nowo utworzoną platformę Rex Concepts CEE.
Nie przegap najważniejszych wiadomości
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.