Partnerzy portalu
Mięso przestało być trendy Czy producenci przespali moment, w którym jedzenie mięsa przestało być trendy? Jak branża ma się zachować w obliczu rosnącej presji na "zieloną" zmianę? Rozmawialiśmy o tym podczas sesji "Mięso w sieci wyzwań" na Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2021./fot. shutterstock

Mięso przestało być trendy

Czyżby producenci przespali moment, w którym jedzenie mięsa przestało być trendy? Jak sektor powinien się zachować w obliczu rosnącej presji na "zieloną" zmianę?

Autor: www.portalspozywczy.pl Data: 23 listopada 2021 12:41

O bolączkach branży rozmawialiśmy podczas sesji "Mięso w sieci wyzwań" na Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2021.

Mięso nie jest trendy

Tomasz Brus, członek zarządu SuperDrob SA zaznaczył żeby unikać porównywania śladu węglowego różnych rodzajów mięs.

- Unikajmy tego rodzaju porównań, bo gramy w tej samej lidze. Fakty są takie, że każde mięso nie jest dziś trendy, a kurczak jest postrzegany źle z zupełnie innych powodów niż wieprzowina - mówił podczas konferencji.

Przedstawiciel SuperDrobu nie ma wątpliwości, że branża mięsna nie ucieknie od szeroko rozumianej odpowiedzialności za przyszłość.

- Jeśli chcemy odpowiedzialnie podchodzić do produkcji to inwestycje w jakość i zmianę są nieuniknione. Natomiast coś za coś. Jeśli spojrzymy na przeszłość polskiego drobiarstwa to 20 lat temu byliśmy na innym poziomie. Przez ten czas branża zainwestowała mnóstwo środków na poziomie ferm, uboju i przetwórstwa, a mięso kosztuje ciągle tyle samo. To jest problem i ciągle dokładamy koszty, bo każde nowe wymagania i rozwiązania typu biogaz czy fotowoltaika to koszty, których nie przekładamy na cenę sprzedaży i na konsumenta - przyznał.

Zdaniem Tomasza Brusa konsument deklaruje dzisiaj, że chciałby, by zwierzętom żyło się lepiej i aby producenci podnosili standardy, ale nie chce za to zapłacić.

- Musimy pokazać, że mięso produkowane w standardach, o których mówią detaliści czy organizacje prozwierzęce musi być droższe. Patrząc na wymagania Better Chicken Commitment, mięso produkowane według tych zasad będzie praktycznie dwukrotnie droższe. Pytanie, czy kogokolwiek na to stać i czy przebijemy się przez barierę wejścia do marketów i zrozumienia konsumenckiego, że mięso o lepszej jakości musi być droższe. Obecne wzrosty kosztów powodują to, że nie wszystkich będzie na nie stać. Pytanie czy za rok-dwa nie będziemy jako branża w innym miejscu, niezależnie od tego, jaki stoi za nami kapitał. Dziś branża mięsna jest branżą kilku prędkości: rynek UE o najwyższych wymaganiach jest inny niż rynek Brazylii czy azjatycki, gdzie nie gramy na tych samych poziomach kosztowych - podsumował.

Więcej czytaj na www.portalspozywczy.pl.

SŁOWA KLUCZOWE

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.