Partnerzy portalu
Mintel: 7 kluczowych trendów na lata 2020-2030 fot. shutterstock

Mintel: 7 kluczowych trendów na lata 2020-2030

Mintel przedstawił prognozę dotyczącą globalnych rynków konsumenckich, opartą na analizie siedmiu kluczowych czynników wpływających na decyzje zakupowe konsumentów. Wymieniane przez badaczy hasła to: dobrostan, otoczenie, technologia, prawa, tożsamość, wartość i doświadczenia.

Autor: horecatrends.pl Data: 07 stycznia 2020 10:27

Simon Moriarty, Dyrektor Mintel Trends, EMEA, przedstawia siedem czynników wpływających na zachowanie konsumentów i analizuje ich oddziaływanie na rynki, marki i konsumentów w ciągu najbliższej dekady.

DOBROSTAN

 Dobrostan oznacza obecnie nie tylko szeroko rozumianą chęć zadbania o siebie, nie jest to również ekstremalna zmiana stylu życia czy wdrożenie ścisłego reżimu. Zamiast tego głównym czynnikiem oddziałującym na zachowanie konsumentów staje się podejście całościowe, holistyczne, którego fundament stanowi wygoda, transparentność i wartość.

Przez najbliższe 10 lat marki będą miały szansę stać się dla swoich konsumentów partnerami w sferze dobrostanu. Choć nadal na rynku obecna będzie masowość i uniwersalność, zaobserwujemy wzrost znaczenia rozwiązań szytych na miarę. Czyste powietrze i woda staną się atutami sprzedażowymi, a świadomy ruch i uważne wykonywanie ćwiczeń staną się równie ważne, co sprawność fizyczna.

OTOCZENIE

Czynniki takie jak globalny wzrost populacji i kryzys klimatyczny zmuszają ludzi do ograniczania konsumpcji oraz ilości produkowanych odpadów i zużywanej energii. Ludzie uczą się wspólnego korzystania z ograniczonej przestrzeni w sposób bardziej efektywny oraz działania w ściślejszej współpracy.

Lepsza i tańsza technologia telekomunikacyjna zwiększy elastyczność warunków pracy i sprawi, że coraz więcej konsumentów stanie się cyfrowymi nomadami. W ciągu najbliższych 10 lat rosnąć będą napięcia społeczne spowodowane większą rywalizacją o zasoby. Rezultatem może być większe rozwarstwienie społeczne i brak rozwiązania problemu efektywniejszego wykorzystania zasobów i lepszego planowania przestrzennego. Spowoduje to wywarcie większej presji na miasta, które będą nadal się rozrastać zagarniając pozostałe obszary dzikiej przyrody i wiejskie tereny uprawne, przyczyniając się z kolei do dalszego podnoszenia kosztów produkcji żywności. W efekcie nawet najbardziej podstawowe produkty będą dla większości ludzi coraz droższe.

TECHNOLOGIA

Technologia mobilna będzie zacierać granice pomiędzy czasem i miejscem podróży, pracy, nauki i odpoczynku.

Elementy wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości (VR/AR) zrewolucjonizują branże turystyki i rozrywki, a jednocześnie sporty wirtualne będą skutecznie konkurować pod względem popularności z tradycyjnymi rozgrywkami.

W ciągu najbliższej dekady konsumenci będą odczuwać coraz większą niechęć wobec płatności bezgotówkowych i w pełni bezobsługowych sklepów, żądając większej prywatności i poszukując bardziej „ludzkich" interakcji. W kontekście szerszych wyzwań związanych z nierównościami gospodarczymi i starzejącym się społeczeństwem opracowywane będą technologie mające na celu złagodzenie skutków migracji i przemieszczania się ludzi.

PRAWA

Umacnia się zjawisko „kultury oburzenia", ponieważ konsumenci czują się coraz pewniej i przywołują do porządku firmy, marki i osoby, z którymi się nie zgadzają, przy czym zbiorowy głos konsumenta liczy się coraz bardziej.

Na pierwszy plan wysunie się aktywizm młodych, którzy skierują uwagę opinii publicznej na różne kwestie i będą naciskać na ustawodawców, aby opracowywali i wdrażali idee prowadzące do realnej zmiany.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.