Partnerzy portalu
Mintel: odporność kluczowym tematem dla konsumentów w obliczu pandemii Honorata Jarocka, Senior Food and Drink Analyst z Mintel

Mintel: odporność kluczowym tematem dla konsumentów w obliczu pandemii

- Podczas COVID-19 odporność stała się kluczowym tematem dla konsumentów na całym świecie. W rezultacie, poza suplementacją, coraz częściej poszukują oni żywności i napojów niosących ze sobą naturalne funkcjonalności związane z poprawą odporności. Bazując na danych konsumenckich Mintel, w maju tego roku, 34% Polaków deklarowało zainteresowanie żywnością, która może wspierać system odpornościowy. Te nowe potrzeby stały się w efekcie nowym oknem możliwości dla marek spożywczych - mówi Honorata Jarocka, Senior Food and Drink Analyst, Mintel.

Autor: MB; www.horecatrends.pl Data: 08 stycznia 2021 09:20

Analiza danych w oparciu o bazę GNPD (Global New Products Database/Globalna Baza Nowych Produktów) wskazuje, że największy odsetek nowych wdrożeń globalnych w kategorii żywności, napojów i produktów zdrowotnych (w tym witamin i suplementów) w okresie kwiecień 2015-marzec 2020 odnotowano w Europie (41%), na drugim miejscu zaś znalazł się region Azji i Pacyfiku (34%).

- Mimo to, patrząc ilościowo, tego typu funkcjonalne rozwiązania w samej kategorii żywności i napojów nadal są niszowe, co wskazuje na dalsze możliwości wzrostu. Dwa z ciekawych rozwiązań z tego obszaru, które dostępne są w Wielkiej Brytanii, to sok śniadaniowy na bazie owoców cytrusowych, z dodatkiem probiotyków, błonnika i witaminy C oraz płatki śniadaniowe Kellogg’s Special K Immune Support z wiśnią, ciemną czekoladą i migdałami, a także witaminami D, B6, B12, kwasem foliowym, cynkiem i żelazem. Kolejny ciekawy produkt z Wielkiej Brytanii to napój roślinny Alpro Daily Immunity Support na bazie owsa, w którego składzie znajduje się echinacea, witamina C, cynk, wapń oraz witaminy B2, B12, C i D - wylicza ekspertka. 

Mintel, we współpracy z Cipher, który jest wiodącym dostawcą strategicznej informacji o patentach, analizuje dodatkowo działalność patentową. - Warto podkreślić, że liczba patentów z segmentu żywności i napojów mających wspierać odporność stale rośnie. Patrząc na najczęściej cytowane w patentach składniki wzmacniające odporność, najczęściej pojawiają się składniki roślinne oraz probiotyki. Warto również wymienić pojawiające się na kolejnych pozycjach ekstrakty fermentowane i prebiotyki - mówi Honorata Jarocka.

Te dane wskazują na rosnące znaczenie korelacji istniejącej pomiędzy zdrowym mikrobiomem jelitowym a odpornością – współzależność, która coraz mocniej wykorzystywana jest przez producentów, przy rosnącej świadomości ze strony konsumentów.

- Pozostając w temacie pozycjonowania i komunikacji wokół produktów, które mogą wspierać odporność na pewno ważny jest kontekst legislacyjny. W Europie, na przykład, producenci zachęcani są do tego, aby eksperymentować ze sprawdzonymi i zatwierdzonymi składnikami odżywczymi takimi jak miedź, kwas foliowy, żelazo, selen i cynk, a także witaminy A, B12, B6, C i D, zgodnie z rekomendacjami Europejskiego Urzędu ds. Bezpieczeństwa Żywności (EFSA) - dodaje Honorata Jarocka.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.