Partnerzy portalu
Mintel: Polacy lubią odkrywać nowe smaki i składniki typowe dla innych kultur fot. shutterstock

Mintel: Polacy lubią odkrywać nowe smaki i składniki typowe dla innych kultur

Według danych firmy Mintel, ponad cztery piąte respondentów w Polsce deklaruje, że lubi odkrywać nowe smaki i składniki typowe dla innych kultur/krajów.

Autor: horecatrends.pl Data: 23 lipca 2019 08:18

Jak przytacza Honorata Jarocka, Senior Food and Drink Analyst Mintel, ponad cztery piąte respondentów w Polsce deklaruje, że lubi odkrywać nowe smaki i składniki typowe dla innych kultur/krajów.

Dodatkowo, dwie piąte mówi o tym, że woli poznawać nowe smaki, jedząc poza domem.

Podobny odsetek wskazuje, że możliwość spróbowania nowego smaku w restauracji, kawiarni lub w trakcie festiwalu kulinarnego jest głównym czynnikiem stojącym za ich otwartością na nowości.

To jedne z powodów sukcesu letnich eventów kulinarnych.

– Letnie imprezy plenerowe związane z celebrowaniem jedzenia i odkrywaniem nowych smaków, takie jak między innymi zjazdy food truck’ów, targi śniadaniowe czy nocne markety na stałe zagościły w kalendarzach wydarzeń największych miast w Polsce – mówi Honorata Jarocka.

Kto korzysta najczęściej z takich miejsc? Jak tłumaczy Senior Food and Drink Analyst Mintel, są to inicjatywy ukierunkowane na konsumentów w każdym wieku, ale z pewnością cieszą się największą popularnością wśród osób młodszych, z zasady mocno otwartych na wszystko, co nowe.

– Są to także ciekawe miejsca pozwalające na zbudowanie lojalności i relacji z markami spożywczymi, w tym promowanie nowych, małych graczy, którzy stawiają sobie za cel wyróżnienie się spośród masowej konkurencji i zdobycie serc ‘smakoszy’ – dodaje Honorata Jarocka.

Polecamy też: Mintel przedstawia trzy główne trendy rynku żywności i napojów

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.