Partnerzy portalu
Mintel przedstawia trzy główne trendy rynku żywności i napojów fot. shutterstock

Mintel przedstawia trzy główne trendy rynku żywności i napojów

Według zespołu ekspertów Mintel globalny rynek żywności i napojów w 2019 roku pozostaje pod wpływem trzech głównych trendów. Są to Elevated Convenience (Podwyższony poziom wygody), Evergreen Consumption (Wiecznie zielona konsumpcja) oraz Through the Ages (Poprzez wieki) – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Honorata Jarocka, Senior Food and Drink Analyst z firmy Mintel.

Autor: portalspozywczy.pl Data: 09 lipca 2019 10:36

–  Trend Elevated Convenience mówi o tym, że w dzisiejszym zabieganym świecie wygoda wysuwa się na prowadzenie w rankingu potrzeb. Dodatkowo, sama definicja wygody ewoluuje w obliczu zróżnicowanych potrzeb dzisiejszego konsumenta, stając się bardziej zróżnicowaną. Obejmuje ona obecnie wiele atrybutów poza samym "ułatwianiem", w tym naturalność, wysoki poziom wartości odżywczych, możliwość personalizacji, a także element zaskoczenia i nowe doświadczenia – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Honorata Jarocka, Senior Food and Drink Analyst z firmy Mintel.

–  To także odpowiedź na zmieniające się postawy konsumenckie dotyczące żywności i napojów, których efektem jest między innymi rosnące grono osób opisujących siebie jako "foodie" (smakosz). W Wielkiej Brytanii niemal dwie piąte respondentów opisuje siebie właśnie takim mianem - dodaje.

–  Drugi z wybranych trendów Evergreen Consumption stawia na ideę gospodarki o obiegu zamkniętym, wskazując na możliwości w zakresie bliskiej współpracy ukierunkowanej na zrównoważony rozwój pomiędzy dostawcami, producentami, sieciami handlowymi i konsumentami, a także organizacjami rządowymi i non-profit – mówi Honorata Jarocka.

– Trzeci trend – Through the Ages – koncentruje się na roli żywności i napojów w procesie wspierania aktywnego i zdrowego starzenia się. Dzisiejsi konsumenci aktywnie przyglądają się konceptowi holistycznego podejścia do zdrowia, poszukując funkcjonalnych korzyści w obrębie wybieranych przez siebie produktów spożywczych. Rozumieją tym samym, że to, jak się czują i wyglądają jest ważniejsze niż sam wiek – wyjaśnia ekspertka.

Całość w serwisie portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.