Partnerzy portalu
Mintel wskazuje 3 dominujące trendy rynku żywności i napojów w 2019 r. fot. shutterstock

Mintel wskazuje 3 dominujące trendy rynku żywności i napojów w 2019 r.

Według ekspertów Mintel, globalny rynek żywności i napojów pozostawał pod wpływem wielu inspirujących trendów w 2019 roku, z naciskiem na trzy kluczowe zdefiniowane jako Evergreen Consumption (Wiecznie zielona konsumpcja), Elevated Convenience (Podwyższony poziom wygody) oraz Through the Ages (Poprzez wieki) - mówi serwisowi portal pozywczy.pl Honorata Jarocka, Senior Food and Drink Analyst, Mintel.

Autor: www.portalspozywczy.pl Data: 10 stycznia 2020 15:49

Zespół ekspertów Mintel wyróżnił trzy trendy, które dominowały w 2019 roku:

1. Evergreen Consumption

- Trend Evergreen Consumption stawia na ideę gospodarki o obiegu zamkniętym, wskazując na możliwości w zakresie bliskiej współpracy ukierunkowanej na zrównoważony rozwój pomiędzy dostawcami, producentami, sieciami handlowymi i konsumentami, a także organizacjami rządowymi i non-profit. Na przykład, według danych konsumenckich Mintel, niemal cztery piąte respondentów w Polsce zgadza się ze stwierdzeniem, że redukcja ilości marnowanych produktów żywnościowych jest tak samo ważna jak redukowanie ilości generowanych odpadów opakowaniowych. W efekcie marki i sieci handlowe zwiększają wysiłki w obszarze innowacji w opakowaniach - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Honorata Jarocka, Senior Food and Drink Analyst, Mintel.

- Bazując na danych z Mintel Global New Products Database (Globalna Baza Nowych Produktów), w trakcie 2019 roku oświadczenia z grupy etycznych i środowiskowych zostały wykorzystane przez 13% nowych wdrożeń w kategorii żywności i napojów na rynku polskim. Trend Evergreen Consumption to jednak coś więcej niż tylko opakowania. Innowacje wokół zrównoważonych źródeł pozyskiwania składników to także ciekawy temat oferujący duże możliwości dla odpowiedzialnych środowiskowo marek - dodaje.

2. Elevated Convenience
- Drugi trend - Elevated Convenience - mówi o tym, że w dzisiejszym zabieganym świecie wygoda wysuwa się na prowadzenie w rankingu potrzeb. W Polsce, prawie połowa respondentów deklaruje, że wybiera szybkie, proste do przygotowania dania, jeżeli chodzi o posiłki w ciągu tygodnia. Dodatkowo, sama definicja wygody ewoluuje w obliczu rosnących potrzeb dzisiejszego konsumenta, stając się bardziej zróżnicowaną. Obejmuje ona obecnie wiele atrybutów poza samym ‘ułatwianiem’, w tym naturalność, wysoki poziom wartości odżywczych, możliwość personalizacji, a także element zaskoczenia i nowe doświadczenia - tłumaczy ekspertka.

Zauważa, że globalny rynek odpowiada na tego typu potrzeby i zmiany w wieloraki sposób. - Wskazać tutaj można rozwój kategorii ‘meal kits’ (kompletne zestawy do samodzielnego komponowania posiłków) - zarówno w segmencie subskrypcji jak HelloFresh, ale także coraz częściej na półkach wiodących sieci detalicznych. Zmiany następują też w kategorii dań gotowych, przy czym marki coraz chętniej eksperymentują z unikalnymi smakami i składnikami, często zaskakując konsumentów bardzo wysoką, wręcz restauracyjną, jakością - mówi Jarocka.

3. Through the Ages

- Trzeci trend – Through the Ages – koncentruje się na roli żywności i napojów w procesie wspierania aktywnego i zdrowego starzenia się. Dzisiejsi konsumenci aktywnie przyglądają się konceptowi holistycznego podejścia do zdrowia, poszukując funkcjonalnych korzyści w obrębie wybieranych przez siebie produktów spożywczych. Rozumieją tym samym, że to, jak się czują i wyglądają jest ważniejsze niż sam wiek - tłumaczy.

- W Polsce, według badań Mintel, ponad połowa respondentów deklaruje, że z wiekiem rośnie zapotrzebowanie na funkcjonalną żywność i napoje. Przewiduje się, że w najbliższej przyszłości na znaczeniu będą rosły między innymi produkty wysokobłonnikowe oraz składniki o właściwościach przeciwzapalnych, a także kolejne inspiracje dietą śródziemnomorską. Dodatkowo, wartym uwagi składnikiem jest kolagen pojawiający się w wielu kategoriach spożywczych globalnie, w tym między innymi w segmencie napojów owocowych i batonów przekąskowych - podsumowuje Honorata Jarocka.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.