Partner portalu
Mintel wskazuje 3 trendy, które będą kształtować rynek gastronomiczny fot. shutterstock

Mintel wskazuje 3 trendy, które będą kształtować rynek gastronomiczny

W najbliższej dekadzie konsumenci będą potrzebować żywności, napojów i usług gastronomicznych, które zapewnią im satysfakcjonujący smak i przystępne ceny. Ale co jeszcze wpłynie na decyzje zakupowe? - o tym informuje Mintel w swoim najnowszym raporcie.

Autor: www.portalspozywczy.pl/ horecatrends.pl Data: 10 grudnia 2019 14:22

Mintel ogłosił trzy kluczowe trendy, które będą kształtować światowy przemysł spożywczy, napojów i gastronomii w ciągu następnych 10 lat:

Nowe korporacje: firmy, które odniosą sukces, będą tymi, które poprawią kondycję planety i zdrowie jej populacji. Konsumenci nagrodzą marki, które podejmują działania zmierzające do rozwiązania ważnych problemów społecznych. Świadomi konsumenci jutra będą szukać ekologicznych opakowań i produktów, ale także wskazówek, jak uczynić swoją dietę bardziej zrównoważoną.

Inteligentne diety: technologia umożliwi konsumentom tworzenie hiper-indywidualizowanych podejść do zdrowia fizycznego i psychicznego. Konsumenci będą mogli uzyskać dogłębną wiedzę na temat swojej biologii, które pozwolą im spersonalizować swoją dietę. Analiza tych narzędzi poinformuje konsumentów o krokach, które należy podjąć, aby zająć się każdym aspektem ich zdrowia, w tym mózgiem i samopoczuciem emocjonalnym. W rezultacie, aby odnieść sukces w ciągu następnej dekady, marki będą musiały oferować bardziej spersonalizowane oferty produktów, opracowywać rozwiązania inteligentnego domu i pomagać konsumentom w radzeniu sobie z nastrojem i zdrowiem.

high-tech: zaufanie konsumentów do nauki i technologii żywności wzrośnie, ponieważ stają się one niezbędnymi narzędziami do oszczędzania zasobów żywności. Nauka będzie przeplatać się z łańcuchem dostaw żywności, aby zwiększyć plony i przeciwdziałać zmianom klimatu. Przejrzystość informacji ma zasadnicze znaczenie dla budowania zaufania w przyszłości, w której naukowcy odgrywają równie integralną rolę jak rolnicy. 

Analitycy Mintel spodziewają się, że konsumenci będą dalej traktować rośliny priorytetowo, biorąc pod uwagę zdrowie planety tak samo jak własne. Od piwa wytwarzanego z niewykorzystanych części zbóż, po pojemniki wykonane z organicznych odpadów... To właśnie odpady żywnościowe wyznaczą drogę dla bardziej zrównoważonej konsumpcji i innowacji.

Konsumenci oczekujący dłuższego życia będą chcieli dowiedzieć się, w jaki sposób ich dieta może wpłynąć na długoterminowe zdrowie poznawcze.

Marki wykorzystają naukę i technologię do tworzenia nowych produktów, skrócenia czasu produkcji i potwierdzenia wiarygodności. Tymczasem pojawią się nowe regiony uprawy składników, takie jak w Afryce i Indiach, oraz innowacje rolnicze mające na celu rozwiązanie problemu globalnego braku bezpieczeństwa żywnościowego.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.