Mood Media: Jak stworzyć odpowiednią atmosferę świąt w placówkach handlowych i gastronomicznych (wideo)



www.horecatrends.pl / www.portalspozywczy.pl - 18 grudnia 2019 11:44


Z Aleksandrą Potrykus-Wincza, country manager Poland&Baltic Mood Media rozmawiamy o trendach na rynku marketingu sensorycznego oraz o tym, jak za pomocą zapachów, muzyki i efektów wizualnych stworzyć odpowiednią atmosferę świąt w placówkach handlowych i gastronomicznych.

- Marketing sensoryczny to nic innego jak wpływanie zmysły konsumentów poprzez muzykę, zapachy czy ekrany, po to, żeby wywołać określone emocje, wprowadzić ich w świetny nastrój do zakupów. Według badań Mood Media, wzrost sprzedaży w placówkach, które zdecydowały się na marketing sensoryczny waha się od 10 do 32 procent, w zależności od rodzaju wpływania na zmysły. Efekt ten można zwiększyć poprzez połączenie kilku elementów marketingu sensorycznego - mówi Aleksandra Potrykus-Wincza, country manager Poland&Baltic Mood Media.

{film;16606}

Jakie główne trendy determinują rozwój marketingu sensorycznego? - W tej chwili za granicą obserwujemy, że największą rolę spełnia digital signage, czyli marketing wizualny - ekrany i ściany ledowe. W Polsce wciąż jeszcze zaczynamy od muzyki, potem powoli klienci dołączają zapach, żeby na końcu rzeczywiście zdecydować się na efekty wizualne - dodaje. 

Klienci zwracają coraz większą uwagę na hologramy i mappingi. - Moim zdaniem jeszcze długa droga, abyśmy w Polsce stosowali marketing sensoryczny 360. To są spore koszty, więc nasi klienci muszą uwierzyć w to, jak bardzo on wpływa na postrzeganie placówki i sprzedaż - mówi Aleksandra Potrykus-Wincza.

Święta to czas wzmożonych działań marketingowych. 

- Okres świąteczny to taki czas, kiedy nasi klienci decydują się na wdrożenie większej ilości elementów marketingu sensorycznego, począwszy od wszechobecnej muzyki świątecznej. Zawsze polecamy, aby z umiarem podejść do kampanii "święta" i poszczególne elementy wprowadzać stopniowo. Okres przedświąteczny to też czas, kiedy wielu klientów decyduje się na wprowadzenie zapachów. Przed samymi świętami obserwujemy także zwiększoną sprzedaż ekranów digital signage - mówi ekspertka Mood Media.

Jaki jest top melodii i zapachów świątecznych 2019? - Piosenki "Last Christmas", "All I want for Christmas" oraz "Jingle Bells" to coroczne niekwestionowane hity. Z zapachów to grzane wino (cynamon, goździki, pomarańcza), choinka, pierniki, zapach świeżo pieczonego ciasta - dodaje.

- Warto się do nas zgłosić już we wrześniu, aby wszystko przygotować. Pojawienie się pierwszych elementów świątecznych polecamy na połowę listopada, aby ten szczyt osiągnąć w okolicach Mikołajek - podsumowuje.