Partnerzy portalu
Mood Media: Jak stworzyć odpowiednią atmosferę świąt w placówkach handlowych i gastronomicznych (wideo) Aleksandra Potrykus-Wincza, country manager Poland&Baltic Mood Media

Mood Media: Jak stworzyć odpowiednią atmosferę świąt w placówkach handlowych i gastronomicznych (wideo)

Z Aleksandrą Potrykus-Wincza, country manager Poland&Baltic Mood Media rozmawiamy o trendach na rynku marketingu sensorycznego oraz o tym, jak za pomocą zapachów, muzyki i efektów wizualnych stworzyć odpowiednią atmosferę świąt w placówkach handlowych i gastronomicznych.

Autor: www.horecatrends.pl / www.portalspozywczy.pl Data: 20 grudnia 2019 10:54

- Marketing sensoryczny to nic innego jak wpływanie zmysły konsumentów poprzez muzykę, zapachy czy ekrany, po to, żeby wywołać określone emocje, wprowadzić ich w świetny nastrój do zakupów. Według badań Mood Media, wzrost sprzedaży w placówkach, które zdecydowały się na marketing sensoryczny waha się od 10 do 32 procent, w zależności od rodzaju wpływania na zmysły. Efekt ten można zwiększyć poprzez połączenie kilku elementów marketingu sensorycznego - mówi Aleksandra Potrykus-Wincza, country manager Poland&Baltic Mood Media.

Jakie główne trendy determinują rozwój marketingu sensorycznego? - W tej chwili za granicą obserwujemy, że największą rolę spełnia digital signage, czyli marketing wizualny - ekrany i ściany ledowe. W Polsce wciąż jeszcze zaczynamy od muzyki, potem powoli klienci dołączają zapach, żeby na końcu rzeczywiście zdecydować się na efekty wizualne - dodaje. 

Klienci zwracają coraz większą uwagę na hologramy i mappingi. - Moim zdaniem jeszcze długa droga, abyśmy w Polsce stosowali marketing sensoryczny 360. To są spore koszty, więc nasi klienci muszą uwierzyć w to, jak bardzo on wpływa na postrzeganie placówki i sprzedaż - mówi Aleksandra Potrykus-Wincza.

Święta to czas wzmożonych działań marketingowych. 

- Okres świąteczny to taki czas, kiedy nasi klienci decydują się na wdrożenie większej ilości elementów marketingu sensorycznego, począwszy od wszechobecnej muzyki świątecznej. Zawsze polecamy, aby z umiarem podejść do kampanii "święta" i poszczególne elementy wprowadzać stopniowo. Okres przedświąteczny to też czas, kiedy wielu klientów decyduje się na wprowadzenie zapachów. Przed samymi świętami obserwujemy także zwiększoną sprzedaż ekranów digital signage - mówi ekspertka Mood Media.

Jaki jest top melodii i zapachów świątecznych 2019? - Piosenki "Last Christmas", "All I want for Christmas" oraz "Jingle Bells" to coroczne niekwestionowane hity. Z zapachów to grzane wino (cynamon, goździki, pomarańcza), choinka, pierniki, zapach świeżo pieczonego ciasta - dodaje.

- Warto się do nas zgłosić już we wrześniu, aby wszystko przygotować. Pojawienie się pierwszych elementów świątecznych polecamy na połowę listopada, aby ten szczyt osiągnąć w okolicach Mikołajek - podsumowuje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.