Partnerzy portalu
#MyCocktail jako następca #FoodPorn fot. unsplash.com

#MyCocktail jako następca #FoodPorn

#MyCocktail jako następca #FoodPorn, mniej alkoholu i ekologia to najważniejsze trendy koktajlowe na 2019 rok – relacjonuje finał World Class Competition w Berlinie reprezentant Polski, Marcin Kruk. W jubileuszowej, 10. edycji konkursu statuetkę zdobył Australijczyk. Polska na tytuł globalnego zwycięzcy nadal czeka.

Autor: www.horecatrends.pl Data: 19 października 2018 08:48

Ponad 10 tysięcy barmanów z pięciu kontynentów marzyło o tym tytule. 56 najlepszych otrzymało szansę, by po niego sięgnąć podczas globalnego finału w Berlinie. W pięciu piekielnie trudnych konkurencjach wystąpili przed dziesiątkami największych autorytetów branży i ponad tysiącem widzów obserwujących zmagania na miejscu. Czwartym w historii reprezentantem Polski w finale World Class był Marcin Kruk (28 lat) z warszawskiego baru Kita Koguta.

W konkurencjach światowego finału barmani stworzyli koktajle wypełniające zasady „sustainability” (Better Drinking), inspirowane krajem swojego pochodzenia (Flavours of a Nation), „signature serve” – czyli autorskie kompozycje na ginie (Search of Signature) oraz aperitif i digestif (Before & After).

Ścisły finał z konkurencją ‘Cocktail Clash’ bazował na remiksologii, czyli tworzeniu nowych wersji koktajlowych klasyków i był prawdziwym zderzeniem kultur. Zmierzyli się w nim reprezentanci Wielkiej Brytanii, Turcji, Stanów Zjednoczonych i Australii. Ostatecznie tytuł Barmana Roku World Class 2018 trafił do Orlando Marzo z Melbourne.

– Od zaawansowanej miksologii, przez barmańskie rzemiosło, po osobowość, lokalne smaki i korzenie kultury koktajlowej w tym roku, konkurs przez cały czas się zmienia. Za to niezmiennie uczestnikom towarzyszą wielkie, pozytywne emocje, szansa poznania niesamowitych ludzi, w tym branżowych guru i solidna porcja adrenaliny. Co najważniejsze, każdy przywozi do kraju wiedzę o najnowszych koktajlowych trendach i zupełnie nowe spojrzenie na swoją pracę – dodaje Marcin.

Szereg szkoleń i prezentacji towarzyszących World Class oraz międzynarodowy Bar Convent Berlin dostarczyły uczestnikom wiedzy o koktajlowych trendach. Oto trzy najważniejsze:

1. Low and No – do kart wkraczać będą koktajle o obniżonej zawartości alkoholu i bezalkoholowe „mocktaile”. Pozwolą one cieszyć się smakiem barmańskich klasyków, a jednocześnie kontrolować ilość spożywanego alkoholu.

2. #MyCocktail – w ślad za kulinarnymi influencerami na scenę wkroczy nowa grupa „drinkstagrammerów”, inspirujących kompozycjami wizualnymi i smakowymi koktajli.

3. Sustainability – wyraźny trend tego roku, polegający na ograniczaniu zużycia plastiku i papieru, w 2019 osiągnie zupełnie nowy poziom. Na wykorzystywanie eko-składników oraz czerpanie z nich w 100% zwracać uwagę będą nie tylko barmani, ale także goście.

Polscy barmani rywalizują w konkursie od 2015 roku. Do tej pory w międzynarodowym finale nasz kraj reprezentowali: Marcin Kruk (zwycięzca World Class Poland 2018), Janusz Lemiesz (2017), Paweł Rodaszyński (2016) i Mateusz Szuchnik (2015).

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.