Partnerzy portalu
Nie ma jednej ogólnej recepty dla wszystkich marek gastronomicznych (wywiad) Nie ma jednej ogólnej recepty dla wszystkich marek gastronomicznych (wywiad) / fot. materiały prasowe

Nie ma jednej ogólnej recepty dla wszystkich marek gastronomicznych (wywiad)

Mimo że lokale gastronomiczne ciągle pozostają zamknięte i mogą działać jedynie w opcji na wynos, to warto zadbać o ich wizerunek w internecie i w mediach społecznościowych. O istotnych działaniach marketingowych w gastronomii mówi Daniel Chomicz, CEO No Sugar Agency i Head Of Strategy w stołecznych lokalach Sen i Brooklyn.

Autor: Jakub Szymanek/horecatrends.pl Data: 08 stycznia 2021 08:05

Czy obecnie Facebook to „must have” dla marki gastronomicznej?

– Nie jest koniecznością, ale profil firmowy może posłużyć jako wizytówka, z której na pewno skorzystają osoby zainteresowane daną marką. Na takim koncie nie może wtedy zabraknąć: podstawowych danych kontaktowych, zakładki z menu, krótkiej informacji o koncepcie oraz godzin otwarcia i możliwości dojazdu. To główne elementy, których poszukują konsumenci – ocenia Daniel Chomicz.

– Do dzisiejszego „must have” na pewno możemy zaliczyć posiadanie konta na Instagramie, będącego albumem wysokiej jakości zdjęć oraz nośnikiem codziennych informacji za pomocą insta stories. Obecne social media (Instagram) to w głównej mierze odznaczenie lokalizacji jaki i samego profilu danego konceptu. Wtedy też wszystkie najważniejsze informacje mamy podane na tacy. Konsument, przyszły, potencjalny gość sprawdzi lokalizację, jeśli będzie dla niego korzystna, przekieruje się wtedy na profil marki, szukając dalszych informacji – tłumaczy CEO No Sugar Agency i Head Of Strategy w lokalach Sen i Brooklyn.

– Warto pamiętać również o obecności na platformach, na których znajdują się nasi odbiorcy, widoczności w grupach tematycznych na Facebooku oraz poprzez konto w Google i Tripadvisor. Natomiast najważniejszym dla nas medium powinna być nasza strona internetowa, uzupełniona we wszystkie możliwe informacje, których szuka konsument, spędzając czas w sieci – dodaje.

A na jakie działania marketingowe mogą postawić lokale gastronomiczne, które ucierpiały mocno przez pandemię, chcą się odbudować i dotrzeć do szerokiego grona odbiorców?

– Nie ma jednej ogólnej recepty dla wszystkich marek gastronomicznych. Każdy lokal to inny koncept, z innymi potrzebami, założeniami i kosztami. Natomiast to, od czego powinniśmy zacząć, to zbadanie kondycji finansowej swojej marki. Jest to działanie, które pozwoli nam realnie spojrzeć na to, w jakim miejscu jesteśmy. Kolejnym krokiem powinna być optymalizacja kosztów, która zobrazuje nam, ile możemy wydać na poszczególne działania związane z funkcjonowaniem. Mimo XXI wieku niestety wielu gastronomów stroni od Excela, dlatego też często nie mają wiedzy, że ich luka budżetowa powiększa się z każdym dniem, a obrót firmy, to tak naprawdę mielenie środków i tymczasowy ratunek dla sytuacji. – wyjaśnia Daniel Chomicz.

Czytaj więcej: Marketingowe „must have” w gastronomii – wywiad z Head Of Strategy Sen

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.