Partnerzy portalu
Niebieskie jedzenie i Water footprint wśród trendów 2022 Holenderscy badacze prognozują w 2022 roku boom na "niebieskie pokarmy" – ryby, rośliny wodne, małże i glony. / fot. unsplash

Niebieskie jedzenie i Water footprint wśród trendów 2022

„Healthy indulgence”, mycie bezwodne czy niebieskie jedzenie to najciekawsze trendy konsumenckie, które zdominują w 2022 r. branżę FMCG.

Autor: oprac. Jakub Szymanek Data: 17 stycznia 2022 13:34

Pandemia i jej konsekwencje zmieniły zachowania konsumentów na zawsze. Zarówno polskie, jak i globalne badania wykazują, że konsument po 2021 r. ma przede wszystkim dosyć izolacji, chce skupić się na zdrowiu psychicznym i – poza kolejną falą COVID-19 – najbardziej martwi go los planety. Jak te potrzeby i obawy odbiją się na wyborach konsumenckich w tym roku?

Trendy FMCG 2022

Jak podaje raport Ipsos „Global Trends Study 2021”, społeczeństwo mówi „sprawdzam”. Ipsos przekonuje, że firmy z misją, czyli zorientowane nie tylko na przychody, ale na dobro planety, będą priorytetowym wyborem konsumentów w 2022 r. Również opublikowany przez Monocle „The Forecast” wyróżnia poszczególne innowacyjne firmy wspierające pozytywną zmianę dla naszej planety oraz ludzkości mianem „Good Company”.

W 2022 r. wzrośnie więc znaczenie certyfikatów poświadczających transparentność firm i ich realne działania w kierunku realizacji zrównoważonych celów rozwoju. Niezależne, międzynarodowe certyfikaty, takie jak B Corp, staną się kluczowe dla pozyskania zaufania wyczulonych na greenwashingowe kampanie konsumentów. Wśród polskich firm z branży 

Boom na "niebieskie pokarmy" – ryby, rośliny wodne, małże i glony

WGSN prognozuje, że waterless cleaning, czyli mycie bez wody, zdobędzie szturmem półki z kosmetykami i chemią gospodarczą. Wynika to z troski konsumentów o niknące zasoby wody pitnej na świecie, a także chęci zmniejszenia poziomu zanieczyszczenia wody.

Tendencja taka przełoży się na zmianę w dynamice konsumpcji żywności, zwłaszcza mięsa, którego produkcja generuje znaczny water footprint. Według danych z Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia, w ciągu ostatnich trzech lat sprzedaż roślinnych zamienników mięsa wzrosła niemal pięciokrotnie, a w 2021, sprzedaż surowego mięsa spadła o 7,5 punktów procentowych.

Jak zauważają naukowcy z Wageningen University & Research, przed spowodowanym przeludnieniem i zmianami klimatycznymi kryzysem żywnościowym, może nas uchronić tylko porzucenie tradycyjnego rolnictwa i zwrot w stronę mórz i oceanów. Holenderscy badacze prognozują w 2022 roku boom na "niebieskie pokarmy" – ryby, rośliny wodne, małże i glony.

Dobre dla człowieka i dla planety

Ostatnie dwa lata odcisnęły piętno na każdym z nas. Dlatego, przoduje trend na healthy indulgence – konsumenci chcą żyć zdrowo, nie rezygnując z przyjemności. Ponadto, więcej niż połowa badanych konsumentów, dostrzega związek między własnym dobrostanem, czyli samopoczuciem psychicznym i zdrowiem fizycznym, a życiem zgodnym z naturą („Global Consumer Insights Pulse Survey”, PwC 2021). Nic więc dziwnego, że wiele prognozowanych trendów związanych jest bezpośrednio z ochroną środowiska naturalnego. Konsumenci są coraz bardziej świadomi i chętniej wybierają produkty neutralne klimatycznie, czyli takie, których produkcja i transport nie wywierają negatywnego wpływu na środowisko.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.