Partnerzy portalu
Nowoczesne technologie, digitalizacja i metaverse w HoReCa Tomek Woźniak, CEO Lunchspot.pl, Co-founder Choiceqr.com

Nowoczesne technologie, digitalizacja i metaverse w HoReCa

Autor: Anna Wrona Data: 18 listopada 2022 05:33

Metaverse jest teraz tematem klikbajtowym. Każda marka chce zaistnieć, jakoś wejść w ten rynek - mówił Tomek Woźniak, CEO Lunchspot.pl, Co-founder Choiceqr.com, podczas HoReCa TrendsTalks.

Tomek Woźniak na HoReCa TrendsTalks

- Digitalizacja w gastronomii bardzo mocno przyspieszyła - mówił Tomek Woźniak podczas debaty HoReCa TrendsTalks.

Restauracje od czasów pandemii przeszły dużą metamorfozę. Bardzo mocno rozwinęło się m.in. delivery. Rynek rośnie i pojawiają się na nim nowe koncepty dark kitchen. Ciągle jednak  jest jeszcze dużo do zmiany, np. sporo restauracji w dalszym przyjmuje zamówienia telefonicznie. 

W wyniku pandemii w wielu restauracjach na Zachodzie przestało też istnieć menu. Na stołach pojawiły się QR kody. W niektórych restauracjach (np. w Skandynawii) nie można już płacić gotówką.

- Jeszcze długa droga przed nami, ale od niej nie można uciec - podkreślał Woźniak.

Narzędzia technologiczne dają nam szybką możliwość reakcji na zmieniającą się rzeczywistość, m.in. na zmieniające się ceny czy braki niektórych składników. 

- Technologia daje często mniejszym kosztem większe możliwości. W przypadku cyfrowego menu dużą korzyścią jest to, że jest ono nieskończenie razy wiele replikowalne. Nie musimy go drukować. Możemy zmienić cenę, wygasić jakąś pozycję w menu, zmienić składnik. To daje większą elastyczność kucharzom i większą satysfakcję klientowi - wymieniał Co-founder Choiceqr.com.

Metaverse: Marki chcą zlojalizować klientów

Czy mataverse jest pieśnią przyszłości? Jakie korzyści może przynieść restauracjom?

- Metaverse jest teraz tematem klikbajtowym. Każda marka chce zaistnieć, jakoś wejść w ten rynek. Duże marki i nowsze pokolenie restauratorów wiedzą o tym, że trzeba być obecnym w mediach i komunikować się z użytkownikami. Metaverse jest kolejną metodą, gdzie możemy zaistniej w oczach swoich klientów - tłumaczył Tomek Woźniak.

Jak przytoczył, dwie duże sieci Wendy's i Chipotle stworzyły już swoje restauracje w metaverse.

- Bardziej to ma na celu przyciągnięcie klienta do marki, grywalizację, lojalizację. Na ten moment jest to jakaś droga, żeby się wyróżnić. W najbliższych latach zobaczymy, w którą stronę to pójdzie, ale na pewno jest to nieunikniony kierunek - podsumował prelegent. 

Roboty: Czy zastąpią kelnerów?

W przypadku tematu robotów w gastronomii, wiele zależy od specyfiki danej restauracji, marki czy profilu klienta. Dziś można jeszcze się wyróżnić na rynku, wprowadzając robota obsługującego gości. Za chwilę jednak będzie to wywoływało już mniej emocji i zainteresowania.

- Na dziś jest to dobry marketingowo moment, żeby się wybić, bo restauracji czy sieci, które mają roboty, jest niedużo. Zwykle są to fazy testów. Trzeba chwytać moment. Jak się będzie już dwusetną czy trzydziestotysięczną restauracją, to już nie będzie nic spektakularnego - mówił.

- Świat należy do odważnych. Dzisiaj trzeba być kreatywnym. Kreatywni przedsiębiorcy mogą wygrać w tych trudnych czasach - dodał.

- Na pewno pójdziemy w stronę robotów. Automatyzacja jest nieunikniona - podsumował Tomek Woźniak.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz