Partnerzy portalu
Obce smaki wciąż ciekawe i pożądane fot. unsplash

Obce smaki wciąż ciekawe i pożądane

Liczne zagraniczne podróże, poznawanie obcych kultur, w tym kuchni, spowodowało, że polscy konsumenci pragną poznanymi na urlopach smakami delektować się w kraju nad Wisłą. Stąd też kuchnia street foodowa stanowi inspiracje podczas prac nad menu w wielu restauracjach, a w dużych miastach w całej Polsce coraz częściej powstają liczne wydarzenia kulinarne jak np. zloty food trucków oferujące kuchnie z całego świata.

Autor: horecatrends.pl Data: 09 października 2019 08:40

Patrząc na ofertę takich miejsc jak stołeczny Nocny Market czy Lunapark można stwierdzić, że Polacy są ciekawi i chcą próbować kuchni z różnych zakątków świata. Kuchnia azjatycka, amerykańska, włoska, a ostatnio coraz bardziej popularna ta z bliskiego Wschodu jak np. ormiańska, turecka, gruzińska, ukraińska i rosyjska. Zaś na deser Polakom są oferowane lody tajskie lub hiszpańskie churrosy.

Smaki wakacji

Piekarnie ormiańsko-gruzińskie na dobre zadomowiły się w Warszawie. Lokale w piecem do wypiekania chlebków puri coraz częściej pojawiają się też w innych polskich miastach.

– Po zjedzeniu chaczapuri ma się na cały dzień posiłki z głowy. To jedzenie na długo syci. A do tego jest tanie. Chaczapuri kosztuje ok. 8 zł, chlebek puri – 3,5 zł, więc jeśli ktoś rzeczywiście dysponuje małym funduszem, jest to dla niego bardzo korzystna oferta. Produkt jest tani, sycący, ale też świeżutki. Wszystko jest wypiekane na oczach klientów. Kupuje się je jeszcze gorące. Poza tym jest to bardzo smaczne. Odwołuje się do smaków dzieciństwa. To taki comfort food. To samo, co tkwi w tajemnicy street foodu czy fast foodu. Wiadomo, że nie jest to zbyt zdrowe, ale sprawia ogromną przyjemność – tłumaczy Basia Starecka, autorka bloga Nakarmiona Starecka.

– Patrząc na statystyki wakacyjne, Gruzja jest cały czas jednym z ulubionych kierunków Polaków. Kiedy stałam w kolejce w Hali Mirowskiej, pani przede mną powiedziała, że kupuje smak wakacji. Polacy znają ten smak, często dobrze im się kojarzy, z wypoczynkiem, relaksem. Idąc po gorące chaczapuri, wracają do tych wspomnień – dodaje.

 

Kolorowa Azja

Azja zdecydowanie skradła serca Polaków. Chętnie zajadamy się sushi, kuchnią chińską, tajską, wietnamską. Yajia Lin, właścicielka sieci Udon, podkreśla bogactwo kuchni azjatyckiej, która jej zdaniem ma Polsce jeszcze bardzo dużo do zaoferowania.

– Kuchnia azjatycka w Polsce jest jeszcze w wąskiej dziedzinie przedstawiona. Kuchnia azjatycka kojarzy się ludziom głównie z sushi, kuchnią chińską, tajską, wietnamską w ogólnym pojęciu. Natomiast każdą z tych kuchni można podzielić na drobniejsze segmenty i każdy ten segment może stać się oddzielną restauracją – wyjaśnia.

– Kuchnia azjatycka jest na tyle kolorowa i dynamiczna, że każdy z tematów może stać się jedną nową atrakcją jak np. chińskie pierożki, których może być 1000 różnych wersji lub chiński makaron, który może pojawić się w kilkudziesięciu różnych postaciach np. w zupie, smażony, na ciepło, na zimno. Mamy dużo do pokazania w ofercie śniadaniowej, która w Polsce się jeszcze nie pojawiła, a która pewnie się wkrótce pojawi – wylicza. 

Właścicielka sieci Udon docenia zainteresowanie Polaków kuchnią nie tylko azjatycką, ale całego świata.

– Głównie dotyczy to młodych ludzi, którzy dużo podróżują po świecie, a potem szukają podobnych smaków u siebie w kraju. Takich osób jest coraz więcej. Polacy są otwarci nie tylko na kuchnię azjatycką, ale w ogóle na kuchnie świata – stwierdza Yajia Lin.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.