×

Subskrybuj newsletter
horecatrends.pl

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.
Podaj poprawny adres e-mail
  • Musisz zaznaczyć to pole
Partnerzy portalu
Ograniczenie spożycia mięsa na liście noworocznych postanowień. Jak wytrwać w tym wyzwaniu?
Aż 77 proc. Polaków podejmuje w 2023 roku postanowienia noworoczne - w tym te dotyczące żywienia/fot. materiały prasowe

Ograniczenie spożycia mięsa na liście noworocznych postanowień. Jak wytrwać w tym wyzwaniu?

Autor: Magdalena Brzózka Data: 11 stycznia 2023 16:21

Polacy uwielbiają robić liste postanowień noworocznych. Co na niej znajdziemy? Obok planów związanych z rozpoczęciem sportowych aktywności i oszczędzaniem wysoko jest również ograniczenie spożycia mięsa.

Ograniczenie spożycia mięsa na liście noworocznych postanowień

Rozpoczęcie kolejnego roku lubimy utożsamiać ze zmianami w życiu. Jak wynika z danych z badań Insight Lab dla Pyszne.pl 77%, Polaków zamierza w 2023 roku spróbować zmodyfikować swoje przyzwyczajenia. Najbardziej zdeterminowani na zmiany są najmłodsi respondenci – w grupie 18-24 lata podjęcie wyzwań w nowym roku deklaruje aż 81% badanych.

Lista postanowień. Co Polacy chcą zmienić w życiu?

Polacy przede wszystkim chcą być bardziej aktywni fizycznie (61% badanych), zdrowiej się odżywiać (43%), więcej oszczędzać (41%), systematycznie się badać (33%), a także rzucić palenie czy lepiej się wysypiać (33%).

Noworoczne deklaracje podejmujemy najczęściej w noc sylwestrową (29%) lub dwa tygodnie, a nawet miesiąc wcześniej (28 i 26%). W pierwszych dniach stycznia o wyzwaniach i zmianach na lepsze myśli już tylko 15% Polaków.

Do przeformatowania złych nawyków i wytrwania w noworocznych postanowieniach, motywują nas przede wszystkim lepsze samopoczucie (59%) oraz poczucie bycia zdrowym (38%).

Ci, którzy w nowym roku planują lepiej i zdrowiej jeść, najczęściej zamierzają ograniczyć w swoich dietach mięso (42%), a 7% respondentów chce z niego całkowicie zrezygnować.

Od kilku lat na świecie coraz popularniejsza staje się styczniowa akcja Veganuary, której nazwa powstała z połączenia słów vegan i January (ang. „styczeń”). Promuje ona przechodzenie na dietę roślinną, właśnie w ramach noworocznego postanowienia.

Do akcji, trzeci rok z rzędu, przyłączyło się Pyszne.pl – platforma do zamawiania jedzenia online w Polsce, która w kampanii chce wesprzeć i zmotywować tych, którzy postanowili ograniczyć lub całkiem wyeliminować mięso ze swojego menu.

- Chcemy wspierać i promować inicjatywy, które mają pozytywny wpływ na naszą planetę i nas samych. Naszą rolę widzimy przede wszystkim w zapewnianiu naszym klientom szerokiego wyboru i budowaniu świadomości zalet diety roślinnej - współpracujemy z 13 tysiącami restauracji w całej Polsce - nasi klienci mogą liczyć na rabaty na dania bezmięsne oraz merytoryczne komentarze, które mogą pomóc wytrwać w styczniowym wyzwaniu - mówi Arkadiusz Krupicz, współzałożyciel i dyrektor zarządzający Pyszne.pl.

Zmiana nawyków żywieniowych może okazać się wyzwaniem. Jak pokazują badania Insight Lab, pierwsze trudności związane z przejściem na dietę roślinną, pojawiają się najczęściej po dwóch pierwszych tygodniach.

Najwięcej osób, bo aż 41%. najzwyczajniej w świeci tęskni wtedy za smakiem kotleta, a niewiele mniej, przyznaje: to trudniejsze, niż myślałem (36%) oraz obawia się, że nie da rady (35%).

 

SŁOWA KLUCZOWE

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz