Partner portalu
Pandemia nie zatrzymała rozwoju rynku roślinnych produktów Pandemia nie zahamowała rozwoju rynku roślinnych produktów/ fot. shutterstock

Pandemia nie zatrzymała rozwoju rynku roślinnych produktów

Jak pandemia wpłynęła na rynek roślinnej żywności? Jak w tym czasie zmieniły się zachowania konsumenckie, czy ta sytuacja pokazała jakieś nowe tendencje? Jak wygląda kwestia podejścia sektora HoReCa do produktów roślinnych, czy to nadal nisza niż coraz bardziej wyraźny trend? - mówi serwisowi www.horecatrends.pl Sabina Sosin, Head of People and Development, RoślinnieJemy.

Autor: www.horecatrends.pl Data: 07 października 2020 08:22

- Wszystko wskazuje na to, że wybuch pandemii nie zahamował dynamicznego rozwoju dostępności roślinnych produktów na polskim rynku. W okresie od sierpnia 2019 do lipca 2020 13% debiutów na sklepowych półkach oznaczonych było jako roślinne lub wegańskie, co jest znaczącym wzrostem w porównaniu z okresem poprzedzającym, w którym kategoria ta stanowiła jedynie 6% wszystkich nowości w sprzedaży (Mintel). Jednocześnie intensywna dyskusja wokół COVID-19 sprawiła, że 20% Polaków zaczęło postrzegać dietę roślinną jako bardziej atrakcyjną (Lightspeed/Mintel), 25,4% ograniczyło spożycie mięsa, a aż 31,6% konsumentów częściej decydowało się na zakup roślinnych alternatyw mięsa (Market Research World dla Upfield) - wylicza Sabina Sosin.

Jej zdaniem w dużej mierze te wzrostowe tendencje powodowane są coraz częściej pojawiającymi się w mediach informacjami na temat roli diety roślinnej w budowaniu naturalnej odporności organizmu, a także rosnącą świadomością wpływu żywności pochodzenia zwierzęcego na środowisko. Roślinnym mięsem interesują się też globalne marki takie jak Nestle, debiutujący w ostatnich miesiącach w Polsce z marką Garden Gourmet w restauracjach Meet and Fit i 7th Street Bar & Grill, czy Unilever, którego produktów The Vegetarian Butcher spróbujemy m.in. w sieci Veggie’s.

- Zmuszeni do pozostania w domu Polacy znacznie częściej zamawiali również jedzenie na wynos, a lokale oferujące roślinne pozycje nie straciły na popularności - według danych Pyszne.pl dieta bezmięsna utrzymuje się 4. pozycji, jeżeli chodzi o megatrendy żywieniowe. Dobrym przykładem potwierdzającym stabilność roślinnego trendu jest sieć roślinnych burgerowni Krowarzywa, której aż 30% sprzedaży stanowią dostawy, i która w sierpniu tego roku otworzyła kolejne lokale, tym razem w systemie dark kitchens oferującym menu w 100% na dowóz - przytacza ekspertka.

Rezygnacja czy ograniczenie produktów pochodzenia zwierzęcego w diecie oraz idąca za tym coraz większa dostępność roślinnych produktów i dań na rynku to już zdecydowanie nie nisza, ale jeszcze w dalszym ciągu nie całkowity mainstream.

- Wciąż dostrzegamy możliwość poprawy w stosunku do krajów zachodnich, gdzie produktów roślinnych na rynku przybywa w znacznie szybszym tempie, a producenci i restauratorzy aktywniej reagują na zmieniające się potrzeby konsumentów - dodaje Sabina Sosin, Head of People and Development, RoślinnieJemy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.