Partnerzy portalu
Pasta i basta, czyli włoskie makarony wciąż na topie - 5 inspiracji fot. unsplash.com / materiały prasowe / Canva

Pasta i basta, czyli włoskie makarony wciąż na topie - 5 inspiracji

Czy w dobie 'foodismu' i chęci próbowania dań z kuchni całego świata, włoskie pasty mają jeszcze prawo bytu w gastronomii? Postanowiliśmy to sprawdzić i zainspirować Was do pokochania ich na nowo!

Autor: PM, www.horecatrends.pl Data: 18 marca 2019 08:32

Makaron to podstawa kuchni włoskiej, ale wszelkiego rodzaju kluski znane są i szanowane prawie na całym świecie. Szczególną uwagę ma pasta w menu Polaków - zaczęliśmy od nitek w zupach, a w miarę rosnącej popularności kuchni śródziemnomorskiej i wysypu włoskich restauracji, pokochaliśmy także wszelkiego rodzaju sosy z makaronem. A jak sprawa ma się obecnie, kiedy triumfy święcą kuchnie świata - od azjatyckiej po meksykańską, zachodnioafrykańską czy południowoamerykańską? Czy pasta nadal jest popularna?

1. Pasta popularna w delivery

Warszawiacy znają się rzeczy jeśli chodzi o makarony - chętnie zamawiają je przez aplikacje online i oceniają dostarczone im dania. Uber Eats podał niedawno, że w kategorii ulubiona pasta wskazali najczęściej na wyspecjalizowaną w kuchni włoskiej restaurację Otto Pompieri przy Placu Bankowym.

Restauracja Otto Pompieri sprowadza mąkę prosto z Włoch. Makarony są przygotowywane z włoskiej mąki z twardej pszenicy - semola di gran duro lub pszenicy zwyczajnej - farina di grano tenero „00”. Do tego świeże jaja i spora szczypta soli. Pasty są przygotowywane domowym sposobem. Z Włoch sprowadzane są nie tylko mąki, ale także dodatki, takie jak: oryginalny ser Grana Padano, włoska oliwa, najlepsze włoskie wędliny.

Właścicielem restauracji Otto Pompieri jest znany restaurator Artur Jarczyński.

2. Polska pasta w street food'zie podbije świat?

- Kiedy tworzyliśmy Makaruna, od początku wiedzieliśmy, że do naszych lokali sprowadzać będziemy oryginalną włoską pastę - zapewnia Przemysław Tymczyszyn, współwłaściciel sieci Makarun Spaghetti and Salad. To największa polska sieć spaghetteri (ponad 25 lokali plus food trucki). Makarun udowadnia, że pasty z powodzeniem można przenieść do street foodu pakując je w wygodne tekturowe pudełka na wynos. 

W planach Makaruna jest też ekspansja zagraniczna. Wkrótce otworzy lokal w jednym z najbardziej prestiżowych miejsc na świecie - na słynnej Palmie w Dubaju. Będzie jedynym działającym na tamtejszym rynku polskim street foodem.

To wszystko spowodowało, że Makarun stał się "łakomym kąskiem" dla inwestorów. W lutym w sieć zainwestowała Gastromall Group - przejmuje udziały i zapowiada dynamiczną ekspansję lokali tej marki na rynku krajowym i zagranicznym. 

3. Wszyscy chcemy gotować pasty

Producenci makaronów dobrze wiedzą, że poprzez szefów kuchni i podkreślenie profesjonalizmu, mogą znacznie łatwiej trafić w gust Polaków. Dlatego wielu z nich postawiło na znane osobowości świata kulinariów, które uczą nas jak przyrządzać włoskie przysmaki. 

W ubiegłym roku na kanale marki Arrighi Polska można było oglądać makaronowe inspiracje Flavii Borawskiej, szefowej kuchni w restauracji Kręglickich - Opasły Tom oraz córki Tessy Capponi Borawskiej.

Barilla, włoski producent makaronów, promuje swoje produkty poprzez międzynarodowy konkurs kulinarny Pasta World Championship w Mediolanie. W ubiegłym roku Polskę reprezentował Paweł Gałecki, na co dzień pracujący w restauracji Piano w Lublinie. W trakcie konkursu przygotował "Bite of summer" – Barilla Bavette z pesto, burratą bazyliową, pianą ziemniaczaną z parmezanem i ogórkiem marynowanym w bazylii i mięcie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.