Partnerzy portalu
Pasta i basta, czyli włoskie makarony wciąż na topie - 5 inspiracji fot. unsplash.com / materiały prasowe / Canva

Pasta i basta, czyli włoskie makarony wciąż na topie - 5 inspiracji

Autor: PM, www.horecatrends.pl Data: 17 marca 2019 17:42

Czy w dobie 'foodismu' i chęci próbowania dań z kuchni całego świata, włoskie pasty mają jeszcze prawo bytu w gastronomii? Postanowiliśmy to sprawdzić i zainspirować Was do pokochania ich na nowo!

Makaron to podstawa kuchni włoskiej, ale wszelkiego rodzaju kluski znane są i szanowane prawie na całym świecie. Szczególną uwagę ma pasta w menu Polaków - zaczęliśmy od nitek w zupach, a w miarę rosnącej popularności kuchni śródziemnomorskiej i wysypu włoskich restauracji, pokochaliśmy także wszelkiego rodzaju sosy z makaronem. A jak sprawa ma się obecnie, kiedy triumfy święcą kuchnie świata - od azjatyckiej po meksykańską, zachodnioafrykańską czy południowoamerykańską? Czy pasta nadal jest popularna?

1. Pasta popularna w delivery

Warszawiacy znają się rzeczy jeśli chodzi o makarony - chętnie zamawiają je przez aplikacje online i oceniają dostarczone im dania. Uber Eats podał niedawno, że w kategorii ulubiona pasta wskazali najczęściej na wyspecjalizowaną w kuchni włoskiej restaurację Otto Pompieri przy Placu Bankowym.

Restauracja Otto Pompieri sprowadza mąkę prosto z Włoch. Makarony są przygotowywane z włoskiej mąki z twardej pszenicy - semola di gran duro lub pszenicy zwyczajnej - farina di grano tenero „00”. Do tego świeże jaja i spora szczypta soli. Pasty są przygotowywane domowym sposobem. Z Włoch sprowadzane są nie tylko mąki, ale także dodatki, takie jak: oryginalny ser Grana Padano, włoska oliwa, najlepsze włoskie wędliny.

Właścicielem restauracji Otto Pompieri jest znany restaurator Artur Jarczyński.

2. Polska pasta w street food'zie podbije świat?

- Kiedy tworzyliśmy Makaruna, od początku wiedzieliśmy, że do naszych lokali sprowadzać będziemy oryginalną włoską pastę - zapewnia Przemysław Tymczyszyn, współwłaściciel sieci Makarun Spaghetti and Salad. To największa polska sieć spaghetteri (ponad 25 lokali plus food trucki). Makarun udowadnia, że pasty z powodzeniem można przenieść do street foodu pakując je w wygodne tekturowe pudełka na wynos. 

W planach Makaruna jest też ekspansja zagraniczna. Wkrótce otworzy lokal w jednym z najbardziej prestiżowych miejsc na świecie - na słynnej Palmie w Dubaju. Będzie jedynym działającym na tamtejszym rynku polskim street foodem.

To wszystko spowodowało, że Makarun stał się "łakomym kąskiem" dla inwestorów. W lutym w sieć zainwestowała Gastromall Group - przejmuje udziały i zapowiada dynamiczną ekspansję lokali tej marki na rynku krajowym i zagranicznym. 

3. Wszyscy chcemy gotować pasty

Producenci makaronów dobrze wiedzą, że poprzez szefów kuchni i podkreślenie profesjonalizmu, mogą znacznie łatwiej trafić w gust Polaków. Dlatego wielu z nich postawiło na znane osobowości świata kulinariów, które uczą nas jak przyrządzać włoskie przysmaki. 

W ubiegłym roku na kanale marki Arrighi Polska można było oglądać makaronowe inspiracje Flavii Borawskiej, szefowej kuchni w restauracji Kręglickich - Opasły Tom oraz córki Tessy Capponi Borawskiej.

Barilla, włoski producent makaronów, promuje swoje produkty poprzez międzynarodowy konkurs kulinarny Pasta World Championship w Mediolanie. W ubiegłym roku Polskę reprezentował Paweł Gałecki, na co dzień pracujący w restauracji Piano w Lublinie. W trakcie konkursu przygotował "Bite of summer" – Barilla Bavette z pesto, burratą bazyliową, pianą ziemniaczaną z parmezanem i ogórkiem marynowanym w bazylii i mięcie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz