Partnerzy portalu
Pasta i basta, czyli włoskie makarony wciąż na topie - 5 inspiracji fot. unsplash.com / materiały prasowe / Canva

Pasta i basta, czyli włoskie makarony wciąż na topie - 5 inspiracji

Autor: PM, www.horecatrends.pl Data: 17 marca 2019 17:42

Czy w dobie 'foodismu' i chęci próbowania dań z kuchni całego świata, włoskie pasty mają jeszcze prawo bytu w gastronomii? Postanowiliśmy to sprawdzić i zainspirować Was do pokochania ich na nowo!

Makaron to podstawa kuchni włoskiej, ale wszelkiego rodzaju kluski znane są i szanowane prawie na całym świecie. Szczególną uwagę ma pasta w menu Polaków - zaczęliśmy od nitek w zupach, a w miarę rosnącej popularności kuchni śródziemnomorskiej i wysypu włoskich restauracji, pokochaliśmy także wszelkiego rodzaju sosy z makaronem. A jak sprawa ma się obecnie, kiedy triumfy święcą kuchnie świata - od azjatyckiej po meksykańską, zachodnioafrykańską czy południowoamerykańską? Czy pasta nadal jest popularna?

1. Pasta popularna w delivery

Warszawiacy znają się rzeczy jeśli chodzi o makarony - chętnie zamawiają je przez aplikacje online i oceniają dostarczone im dania. Uber Eats podał niedawno, że w kategorii ulubiona pasta wskazali najczęściej na wyspecjalizowaną w kuchni włoskiej restaurację Otto Pompieri przy Placu Bankowym.

Restauracja Otto Pompieri sprowadza mąkę prosto z Włoch. Makarony są przygotowywane z włoskiej mąki z twardej pszenicy - semola di gran duro lub pszenicy zwyczajnej - farina di grano tenero „00”. Do tego świeże jaja i spora szczypta soli. Pasty są przygotowywane domowym sposobem. Z Włoch sprowadzane są nie tylko mąki, ale także dodatki, takie jak: oryginalny ser Grana Padano, włoska oliwa, najlepsze włoskie wędliny.

Właścicielem restauracji Otto Pompieri jest znany restaurator Artur Jarczyński.

2. Polska pasta w street food'zie podbije świat?

- Kiedy tworzyliśmy Makaruna, od początku wiedzieliśmy, że do naszych lokali sprowadzać będziemy oryginalną włoską pastę - zapewnia Przemysław Tymczyszyn, współwłaściciel sieci Makarun Spaghetti and Salad. To największa polska sieć spaghetteri (ponad 25 lokali plus food trucki). Makarun udowadnia, że pasty z powodzeniem można przenieść do street foodu pakując je w wygodne tekturowe pudełka na wynos. 

W planach Makaruna jest też ekspansja zagraniczna. Wkrótce otworzy lokal w jednym z najbardziej prestiżowych miejsc na świecie - na słynnej Palmie w Dubaju. Będzie jedynym działającym na tamtejszym rynku polskim street foodem.

To wszystko spowodowało, że Makarun stał się "łakomym kąskiem" dla inwestorów. W lutym w sieć zainwestowała Gastromall Group - przejmuje udziały i zapowiada dynamiczną ekspansję lokali tej marki na rynku krajowym i zagranicznym. 

3. Wszyscy chcemy gotować pasty

Producenci makaronów dobrze wiedzą, że poprzez szefów kuchni i podkreślenie profesjonalizmu, mogą znacznie łatwiej trafić w gust Polaków. Dlatego wielu z nich postawiło na znane osobowości świata kulinariów, które uczą nas jak przyrządzać włoskie przysmaki. 

W ubiegłym roku na kanale marki Arrighi Polska można było oglądać makaronowe inspiracje Flavii Borawskiej, szefowej kuchni w restauracji Kręglickich - Opasły Tom oraz córki Tessy Capponi Borawskiej.

Barilla, włoski producent makaronów, promuje swoje produkty poprzez międzynarodowy konkurs kulinarny Pasta World Championship w Mediolanie. W ubiegłym roku Polskę reprezentował Paweł Gałecki, na co dzień pracujący w restauracji Piano w Lublinie. W trakcie konkursu przygotował "Bite of summer" – Barilla Bavette z pesto, burratą bazyliową, pianą ziemniaczaną z parmezanem i ogórkiem marynowanym w bazylii i mięcie.

Ale nie tylko znani kucharze uczą nas gotowania makaronu. W ostatnich tygodniach szwajcarska gwiazda tenisa Roger Federer wystąpił w etiudzie reklamowej marki makaronów i sosów Barilla, której jest ambasadorem. Scenerią dwuminutowej etiudy "The Party" jest eleganckie przyjęcie w willi, gdzie zjeżdża wielu gości. Na miejscu czeka na nich niespodzianka - oprócz fotoreporterów dokumentujących event i wspaniałej muzyki, jednym z szefów kuchni okazuje się sam Roger Federer.

4. Pasta a zero waste

Włoska restauracja Si w Warszawie w oryginalny sposób postanowiła walczyć z plastikowymi słomkami. Jako włoska restauracja, oczywiście do tej walki wybrano makaron. Biodegradowalny, trwały, nie zmienia smaku napojów i jest przyjazny dla środowiska.

Niech to będzie inspiracja dla innych!

5. Czas na inspiracje smakowe

Jeśli już jesteśmy przy inspiracjach to przejrzeliśmy dla Was instagramowe profili lokali uważanych przez krytyków za najlepsze włoskie lokale w Polsce i wybraliśmy ciekawe połączenia. Oprócz klasycznych makaronów, w menu tych restauracji królują także gnocchi, ravioli i lasagne.

Smacznego! 

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz