Jonston Distillery, polska rzemieślnicza destylarnia z Leszna, wprowadziła na rynek Negroni w wersji butelkowanej. Pomysł na popularny koktajl w wersji RTD powstał w efekcie współpracy destylarni i Piotra Sajdaka, uznanego barmana.
Jonston Distillery, polska rzemieślnicza destylarnia z Leszna, wprowadziła na rynek Negroni w wersji butelkowanej. Pomysł na popularny koktajl w wersji „ready-to-drink” (RTD) powstał w efekcie współpracy destylarni i Piotra Sajdaka, uznanego w Polsce i za granicą (Paryż, Berlin, Londyn) polskiego barmana. To pierwszy tego typu trunek zestawiony w Jonston Distillery, znanej dotąd z ginów i wódek botanicznych. Destylarnia zapowiada już, że pojawią się kolejne.
Celem projektu jest zwiększenie dostępności popularnych koktajli, które z reguły są dostępne tylko w wyspecjalizowanych barach. Linia produktów Jonston Signature Cocktails skierowana jest zarówno dla klientów indywidualnych, jak i dla odbiorców typu HoReCa, którzy nie prowadzą profesjonalnego koktajlu baru, np. ze względu na brak dedykowanego miejsca, a chcą raczyć swoich klientów wysokiej jakości koktajlami.
Gin jest przede wszystkim alkoholem koktajlowym – mówi Katarzyna Janus, współwłaścicielka i autorka receptur w Jonston Distillery – Nasi klienci korzystają z niego najczęściej w wydaniu gin & tonic, głównie ze względu na łatwość przygotowania. Na inne drinki na bazie ginu zwykle jest chęć, ale brakuje czasu lub składników, a czasem też odpowiedniej wiedzy barmańskiej. Negroni jest wyjściem naprzeciw oczekiwaniom klientów i początkiem serii, którą nazwaliśmy Jonston Signature Cocktails. Wystarczy kilka kostek lodu, aby w pełni cieszyć się bogatym smakiem i aromatem trunku – podkreśla.
Negroni to klasyczny, znany na całym świecie koktajl, który stanowi równowagę gorzkich i słodkich nut. Drink powstaje z równych części ginu, wermutu i słodko-gorzkiego likieru pomarańczowego. Receptura Negroni sygnowanego marką Jonston oparta jest o Jonston Hibiscus Infused Gin, Luxardo Bitter Rosso oraz Spanish Vermút Rojo. Każda butelka zawiera ok 5 porcji koktajlu (jedna porcja – 100 ml).
- Współtworzenie projektu Jonston Signature Cocktails jest dla mnie nie lada wyróżnieniem. Do tej pory jako czynny barman raczyłem koktajlami wyłącznie wąską grupę gości towarzyszących mi przy barze – mówi Piotr Sajdak. - Tym razem zasięg, a co za tym idzie możliwość raczenia gości koktajlami wykracza daleko za drzwi barowe. Zwieńczenie pierwszej fazy projektu ewidentnie obala mit, że duży może więcej. Bycie domorosłym barmanem nigdy nie było łatwiejsze, dodaje.
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.