Partner portalu
Po modzie na whisky przyszła moda na rum fot. shutterstock

Po modzie na whisky przyszła moda na rum

Po modzie na whisky przyszedł czas na kolejny trunek. To na razie nisza, ale wartość sprzedaży rumu sięgnęła już 110 mln zł, a import rośnie dwucyfrowo. Klienci sięgają po egzotyczne i drogie odmiany - czytamy w Rzeczpospolitej.

Autor: Rzeczpospolita Data: 18 lutego 2019 10:25

O tym, że rum staje się coraz bardziej modny – tak jak wcześniej whisky – mówią hurtownicy. Z półek znikają butelki z droższymi markami. Wartość sprzedaży w ciągu ostatnich 12 miesięcy sięgnęła 110 mln zł. Wydaje się, że to niewiele, jednak więcej niż np. cały nasz rynek cydru.

Moda na rum łączy konsumentów z Polski z mieszkańcami innych krajów Unii Europejskiej – wszędzie import rósł dwucyfrowo. W 2018 r. Polska sprowadziła – od stycznia do listopada – 1,45 mln litrów rumu, o 12 proc. więcej niż rok wcześniej. O 14 proc. wzrósł natomiast import ogółem do UE i sięgnął 107 mln litrów. Głównymi dostawcami do krajów europejskich były Stany Zjednoczone (24 mln litrów), Kuba (20 mln) i Dominikana (14 mln). Natomiast Polska blisko połowę rumu sprowadza z Niemiec (45 proc., ok. 760 tys. litrów), 15 proc. z Hiszpanii, po ok. 10 proc. z Włoch i Wielkiej Brytanii.

Więcej w Rzeczpospolitej

SŁOWA KLUCZOWE

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.