Partnerzy portalu
Polacy na wakacjach coraz częściej zwracają uwagę na ofertę kulinarną fot. unsplash.com

Polacy na wakacjach coraz częściej zwracają uwagę na ofertę kulinarną

Przyzwyczajenia i opcje wakacyjnych wojaży Polaków zmieniały się znacząco przez ostatnie kilka dekad, tak samo jak możliwości ich finansowania. Nie bez znaczenia pozostaje również fakt, iż coraz więcej z nas korzysta z mediów społecznościowych, na których zamieszczanie zdjęć ze wspaniałych wakacji jest po prostu bardzo "modne".

Autor: InfoWire / horecatrends.pl Data: 06 czerwca 2019 16:06

Według badań przeprowadzonych w przeciągu ostatnich kilku lat przez różne instytucje, takie jak: Polska Izba Turystyki oraz Diners Club Poland, Turystyczny Fundusz Gwarancyjny zauważa, że coraz więcej rodaków podróżuje poza granicę Polski oraz Europy, natomiast nadal większość wybiera wakacje w Polsce.

Niektórzy wybierają agencje turystyczne, inni sami planują swoje wyjazdy, ale wiele zależy od budżetu oraz firmy, z którą mamy zamiar podróżować. Coraz więcej osób planuje wakacje pół roku, a nawet rok wcześniej, ale są także szczęściarze, którzy mogą pozwolić sobie na odpoczynek, kiedy tylko najdzie ich na to ochota. Oferty „first minute” zyskują na popularności zajmując miejsce ofert z kategorii „last minute”.

Statystyczny Polak planuje wydać na wakacje od 2 do 3 tysięcy złoty na osobę. Najbardziej aktywną grupą podróżujących są osoby w wieku 30-45 lat. Ciekawostką jest, że korzystający z programu 500+ znacznie częściej wybierają wypoczynek za granicą niż osoby, które nie są beneficjentami tegoż programu.

Kiedyś uwielbiane Turcja, Tunezja, Bułgaria przez jakiś czas zostały przyćmione przez Grecję oraz Hiszpanię, jednakże dwa ostatnie lata pokazują wyraźny powrót do dawnych ulubieńców. Być może jest to kwestia kursów walut oraz finansów, ponieważ cena wyjazdu nie jest dla większości Polaków nieistotna lub egzotyczna.

Faktem jest, że zarówno Turcja jak i Tunezja przeżyły w tamtym roku istny renesans, a wszystko wskazuje na to, że ten trend utrzyma się również w tym roku. Choć Grecja nadal pozostaje atrakcyjnym celem podróży. Bardzo popularnym miejscem stała się Albania, która jeszcze kilka lat temu była wybierana przez nielicznych. Wśród egzotycznych miejsc, na czele jest Dominikana, a tuż za nią, Emiraty Arabskie. Tajlandia staje się tak rozchwytywana jak Grecja, wiele agencji turystycznych ma wyprzedane wycieczki na kilka miesięcy przed planowanym wyjazdem.

Połowa wybiera zorganizowane formy wypoczynku, takie jak oferty biur podróży lub pełne pakiety oferowane przez ośrodki wypoczynkowe lub hotele. Jest to niezwykle wygodne, bowiem jedynym zmartwieniem jest to, żeby spakować walizkę i nie zapomnieć zabrać ze sobą dobrego humoru. Jednakże są podróżujący do egzotycznych miejsc na własną rękę, planujący swoje wakacje korzystając z doświadczeń osób, które już tam były. Takie rozwiązanie pozwala rozłożyć koszty podróży, bowiem zakup biletu do Tajlandii, Chin lub na Madagaskar to zazwyczaj połowa kosztów całej wycieczki, a jeśli uda się skorzystać z promocji linii lotniczych to można wiele zaoszczędzić. Oczywiście podróżujemy nie tylko pociągiem lub samolotem. Wiele osób jeździ na wakacje samochodem, co sprawia, że mogą zatrzymywać się, gdzie tylko chcą oraz nie muszą się zbytnio martwić o ograniczenia bagażowe narzucane przez linie lotnicze.

- Nasi polscy klienci często korzystają z naszych usług, gdy jadą na wakacje lub z nich wracają. Zazwyczaj wybierają rejs na trasie z Dover do Calais, który trwa jedynie 90 minut, ale bardzo popularnym połączeniem jest Dover – Dunkierka, trwający 2 godziny, a także nasz nocny rejs z Newcastle do Amsterdamu płynący 15 godzin - powiedziała Naomi Harper PR Manager w DFDS.

Wszechobecne media społecznościowe, szybszy i tańszy dostęp do Internetu nawet w najdalszych zakątkach świata mają także wpływ kulinarne wybory w czasie wakacji. Polacy często rezygnują z hotelowego jedzenia i wyruszają do lokalnych restauracji i barów, aby skosztować miejscowej kuchni. W ten sposób można dowiedzieć się więcej o lokalnym folklorze, poznać zwyczaje oraz zintegrować się z mieszkańcami. Polacy stali się bardziej otwarci na nowości kulinarne świata i chętnie zamieniają tradycyjny kotlet schabowy na makaron z jeżowcami lub innymi „wynalazkami”. Przywożą z podróży coraz więcej „kulinarnych” pamiątek w postaci olejów, przypraw, owoców, a także lokalnych przepisów, dzięki czemu w zaciszu domowej kuchni można na nowo poczuć magię wakacyjnych miejscówek.

SŁOWA KLUCZOWE

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.