Partnerzy portalu
Polacy wydają na wege produkty 441 mln zł rocznie Polacy wydają na wege produkty 441 mln zł rocznie, fot. unsplash

Polacy wydają na wege produkty 441 mln zł rocznie

Autor: portalspozywczy.pl Data: 08 października 2020 12:07

Mleka roślinne, dania gotowe i pasty kanapkowe to najczęściej kupowane przez Polaków roślinne zamienniki produktów zwierzęcych. Roczna wartość ich sprzedaży wyniosła w sierpniu br. 441 mln zł. Co ciekawe równolegle rośnie zarówno sprzedaż mięsa, jak i liczba innowacyjnych produktów dla wegetarian. Korzystają na tym wszyscy konsumenci.

- Nielsen zbadał po raz pierwszy polski rynek produktów dla wegetarian. Największą wartość osiągnęły mleka roślinne: 253 mln zł, dania gotowe typu wege burgery, czy falafele 107 mln zł oraz pasty kanapkowe 81 mln zł. Wszystkie wskazane produkty odnotowują dwucyfrowe wzrosty wynoszące odpowiednio: 30%, 16% i 23%. Taki trend jest widoczny już od kilku lat. Wpływają na to postawy konsumentów o coraz zasobniejszych portfelach, gotowych wydawać więcej na zakupy spożywcze, poszukujący zdrowych produktów - mówi Bożena Rudaś, Business Development Senior Consultant w Nielsen Connect. 

Okazuje się również, że produkty wegetariańskie niekoniecznie stanowią konkurencję dla mięsa.

 - Po produkty wegetariańskie coraz częściej sięgają również flexitarianie i mięsożercy ciekawi nowych smaków. Jednocześnie wzrost sprzedaży produktów wegańskich nie wpływa na sprzedaż mięsa, stanowiącego jedną z największych kategorii FMCG. Mięso i wędliny paczkowane odnotowały w sierpniu br. 11% wzrosty. Na sprzedaż mięsa mogą wpływać te same czynniki, jakie obserwujemy w przypadku produktów wegetariańskich, czyli coraz bogatsza oferta w sklepach, przystępne ceny, popularyzacja kuchni innych krajów, otwartość na innowacje - analizuje Aldona Padula, Associate Manager w Nielsen Connect.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz