Partnerzy portalu
Private dining rozwinął się w pandemii (wywiad) Agnieszka Górska, CEO Ulala Chef: Liczba prywatnych przyjęć w domach naszych klientów nieprzerwanie rośnie

Private dining rozwinął się w pandemii (wywiad)

Private dining, czyli wynajem chefa kuchni na prywatne przyjęcie, staje się coraz popularniejszy. O dynamicznym rozwoju tego segmentu rozmawiamy z Agnieszką Górską, CEO Ulala Chef.

Autor: Anna Wrona/horecatrends.pl Data: 25 sierpnia 2021 07:04

Anna Wrona, horecatrends.pl: Jak w pandemii rozwijał się rynek private diningu i Wasza firma Ulala Chef?

Agnieszka Górska, CEO Ulala Chef: Wykorzystaliśmy dobrze szansę, jaką przyniosła nam pandemia. Tak mogę dziś to podsumować, choć w pierwszym lockdownie (2020) byliśmy zdruzgotani i przerażeni, tym co z nami będzie.

Nasza firma wcześniej miała dwa źródła przychodów: private dining dla klientów indywidualnych i obsługę niestandardowych wydarzeń kulinarnych dla klientów biznesowych. To drugie źródło praktycznie zupełnie zamknęło się dla nas w pandemii i do dziś nie wróciło do swojej właściwej skali. 

Byliśmy jednak bardzo zdeterminowani do walki o przetrwanie. Z wielką uwagą wsłuchiwaliśmy się w potrzeby rynku i szukaliśmy szans na odbicie z kryzysu. Kiedy tylko zauważyliśmy, że po pierwszym zdjęciu restrykcji segment private dining zaczął u nas dynamicznie rosnąć, poszliśmy za ciosem i mocno się na nim skoncentrowaliśmy.

W każdym kwartale poczynając od czerwca 2020 do dziś liczba prywatnych przyjęć w domach naszych klientów nieprzerwanie rośnie. Estymujemy, że rok 2021 zamkniemy ponad 3-krotnym wzrostem przychodów i zysków z tego segmentu w porównaniu do naszych najlepszych wyników sprzed pandemii.

Gdzie leży źródło takiego wyniku? Ja wierzę, że złożyły się na to 3 czynniki. Po pierwsze: mocna koncentracja naszej strategii na segmencie private dining. Po drugie: sprzyjające nam zamknięcia restauracji. Potrzeba celebrowania ważnych chwil nie zniknęła przecież mimo restrykcji - klienci organizowali przyjęcia w domach, znacznie mniejsze i bardziej kameralne ze względu na pandemię, ale mimo wszystko je organizowali.

Po trzecie: otwarcie się rynku i klientów na poszukiwanie alternatyw “w tym nowym świecie”. Tak samo jak wielu z nas w czasie pandemii po raz pierwszy zamówiło dostawę jedzenia z restauracji, tak samo klienci z zasobnym portfelem stali się bardziej otwarci na nową dla nich usługę wynajmu chefa na prywatną kolację w domu. Przełomowe wydarzenia potrafią skokowo zmienić obraz rynku. Dla nas akurat ten nowy obraz jest bardzo pozytywny.

AW: Jakie mieliście najciekawsze zlecenia?

AG: Jedne z najciekawszych to dla nas zawsze kolacje zaręczynowe. Często jest to całkowita niespodzianka dla przyszłej narzeczonej, którą zachwyca pomysł, jaki zrealizował jej narzeczony z naszą pomocą. Towarzyszy tym wieczorom mnóstwo emocji. A my możemy wesprzeć Klienta nie tylko wyjątkowym menu serwowanym na żywo przez chefa, ale także zbudować dekoracje - meble, stół, kwiaty, świece. Jesteśmy cichym i dyskretnym sojusznikiem przyszłego narzeczonego. Pamiętam takie niedawne przyjęcie zorganizowane w nowo budowanym, pustym domu, na jeszcze surowej betonowej podłodze. To była przepiękna przestrzeń do zaaranżowania prywatnej kolacji marzeń.

AW: Czy private dining będzie rósł? Kto najczęściej korzysta z takich usług?

AG: Myślę, że w Polsce na pewno. Społeczeństwo się bogaci. Do tego edukujemy się gastronomicznie, podróżujemy, otwieramy horyzonty również w obszarze kulinarnym.

Sprzyjać nam będzie moim zdaniem dodatkowo inny trend wykreowany przez pandemię - praca zdalna i homeschooling dzieci nauczyły nas, że mieszkać nie trzeba już w dużych miastach.

Zamożni klienci, wysoko opłacani specjaliści wyprowadzają się z miast do domów pod miastem lub w inne regiony Polski z dala od największych ośrodków. Ten trend będzie dalej pobudzał zapotrzebowanie na wysokiej jakości usługi private dining - ludzie będą chcieli mieć topowe doświadczenie restauracyjne ale w zaciszu ich domu z dala od miasta.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.