Partnerzy portalu
Przedstawiciel Pizza Hut: strefy food court to częsta destynacja młodzieży, która spędza tam wolny czas Od 30 lat Polacy kupują i spędzają czas w centrach handlowych. Fot. Materiały prasowe

Przedstawiciel Pizza Hut: strefy food court to częsta destynacja młodzieży, która spędza tam wolny czas

Autor: KG/horecatrends Data: 20 maja 2022 10:05

- Centra handlowe, zwłaszcza strefy food court to częsta destynacja młodzieży, która zwyczajnie spędza tam wolny czas między/po lekcjach. Handel w centrach handlowych ma przewagę bycia częścią tradycji i pewnych nawyków zakupowych - zwraca uwagę Radosław Citko, District Coach Pizza Hut.

Polska Radę Centrów Handlowych z firmą badawczą GfK przygotowały raport „Przyszłość centrów handlowych’’. W analizie znajdują się wyniki badania konsumenckiego weryfikującego miejsce centrów handlowych w krajobrazie handlowym Polski, komentarze i interpretacje badania oraz wypowiedzi ekspertów - wśród nich Radosława Citko, District Coacha Pizza Hut.

- Trendy w centrach handlowych są dla nas dobre - oceniamy je na podstawie indeksów sprzedaży. Porównując trendy obu lat pandemicznych okazuje się, że w roku 2021 przyrost indeksów sprzedaży i odwiedzin restauracji w centrach handlowych wyniósł średnio 15 p.p. - informuje Radosław Citko.

W centrum handlowym spędza się wolny czas

Podkreśla, że centra handlowe, zwłaszcza strefy food court to częsta destynacja młodzieży, która spędza tam wolny czas między/po lekcjach.

- Handel w centrach handlowych ma przewagę bycia częścią tradycji i pewnych nawyków zakupowych. Nie bez znaczenia jest także aspekt fizyczności, tj. zobaczenia pożądanego towaru na żywo, choć dzisiaj convenience ma znaczenie. Jeśli klient może zamówić wszystko z poziomu przeglądarki i nie musi marnować czasu na podróż do centrum, postoje w korkach, przemierzanie kilometrów powierzchni handlowej, a także nie musi ponosić opłat za parking, wybór staje się oczywisty. Jednak w świecie online skuteczny marketing niejednokrotnie wypacza obietnicę jakości kupowanego towaru, nierzadko także indywidualne ustawienia komputera i konstrukcja sklepów internetowych przekłamują rzeczywistość, co w konsekwencji może przekładać się na brak satysfakcji klienta. Handel klasyczny jest wolny od tych przywar – zauważa Radosław Citko.

Uważa też, że niezależnie od rozwoju sztucznej inteligencji, nic na razie nie zastąpi skuteczności dobrego sprzedawcy, który najczęściej profesjonalnie rozwieje wszystkie nasze wątpliwości.

- Wizyta w centrum handlowym to także okazja do skorzystania z rozrywek, których nie można zamówić w dostawie: kino, pływalnia, kręgle, place zabaw, sporadyczny koncert, itp. Widzę przesycenie rynku liczbą centrów handlowych, choć nie we wszystkich miastach. Ale co do zasady wybór jest ogromny, a ich oferta jest podobna do siebie. Nie wiemy, czy wraz z rosnącą popularnością e-commerce, nie okaże się być bardziej optymalnym posiadanie jednej dużej placówki w mieście, trochę takiego showroomu, w jednym wybranym centrum handlowym zamiast w kilku – uważa District Coach Pizza Hut.

I dodaje: - Pozostanie wtedy pytanie, który wynajmujący i jakimi zachętami skusi poszczególnych graczy, by wybrali akurat to centrum handlowe spośród 5 lub 7 innych w mieście?

Jaka jest przyszłość centrów handlowych?

Raport „Przyszłość centrów handlowych” został przygotowany wspólnie przez Polską Radę Centrów Handlowych i firmę badawczą GfK. Analiza weryfikuje postrzeganie centrów handlowych przez klientów, przedstawia siłę branży oraz identyfikuje jej główne wyzwania.

Centra handlowe od 30 lat kreują w Polsce nowoczesną przestrzeń dla handlu, rozrywki i gastronomii. Wielu sieciom i ich markom dały możliwość rozwoju i zbudowania kompletnej i efektywnej sieci sprzedaży. Nie tylko zmieniły sposób robienia zakupów Polaków, ale pełnią też istotną funkcję jako miejsca spotkań i budowania więzi społecznych.

- Uznaliśmy, że potrzebne jest zebranie i analiza danych, które pokażą obiektywną percepcję i siłę sektora centrów handlowych w Polsce z punktu widzenia konsumentów oraz uczestników branży. Chcemy rozpocząć dyskusję o tym, jakie powinny stać się centra handlowe, aby spełniać potrzeby i oczekiwania konsumentów, teraz i w przyszłości, skutecznie konkurując z innymi kanałami sprzedaży. W raporcie znajdują się wyniki badania konsumenckiego weryfikującego miejsce centrów handlowych w krajobrazie handlowym Polski, komentarze i interpretacje badania oraz wypowiedzi ekspertów, które traktujemy jako początek szerszej dyskusji - mówi Przemek Dwojak, Senior Director w GfK.

Raport „Przyszłość centrów handlowych” znajduje się na stronie Polskiej Rady Centrów Handlowych.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz