Partnerzy portalu
Raport: Polska może być roślinnym spichlerzem Europy Rynek roślinncych zamienników w Polsce nie jest jeszcze tak mocno rozwinięty jak w krajach zachodniej Europy, jednak także u nas można zaobserwować dynamiczny wzrost segmentu produktów roślinnych./ fot. shutterstock

Raport: Polska może być roślinnym spichlerzem Europy

- Sukces w branży spożywczej odniosą te firmy, które będą troszczyły się o zdrowie planety i jej mieszkańców. Już dziś powinniśmy myśleć o tym, co będzie się działo na świecie za 20 lat - mówi Patricia Homa, dyrektorka ProVeg Polska.

Autor: www.horecatrends.pl Data: 29 lipca 2021 15:53

- Liczba ludności na naszej planecie może wzrosnąć nawet do 10 mld osób do 2050 r. Tym samym popyt na żywność wzrośnie o kilkadziesiąt procent. Czy wystarczy nam zasobów, aby wykarmić tak dużą liczbę osób w odpowiedni sposób? Tylko pod warunkiem, że zmienimy podejście do naszego aktualnego systemu żywienia. W obliczu pogłębiającego się kryzysu klimatycznego i zaniku bioróżnorodności, powinniśmy poszukiwać bardziej zrównoważonych metod produkcji żywności. Z perspektywy globalnej produkcja mięsa i nabiału pochłania 83% terenów uprawnych, a dostarcza zaledwie 18% globalnej podaży kalorii. Nie jest to więc wydajny system. Coraz więcej naukowców, organizacji pozarządowych, decydentów i przedstawicieli biznesu widzi nadzieję na ograniczenie negatywnych skutków środowiskowych i zdrowotnych naszych aktualnych wyborów żywieniowych w bardziej roślinnych dietach/produktach. Roślinne alternatywy dla produktów odzwierzęcych już teraz podbijają serca konsumentów z całego świata. W ciągu ostatnich dwóch lat wartość sprzedaży w sektorze roślinnych alternatyw w Europie wzrosła o połowę. Takiego rekordowego wyniku w historii jeszcze nie było. Konsumenci stają się coraz bardziej świadomi swoich wyborów żywieniowych i zachowań konsumpcyjnych. Będą oni wybierać firmy, które podzielają ich wartości w ważnych społecznie kwestiach oraz w coraz większym stopniu traktować rośliny jako niezbędny składnik w swojej diecie, mając na uwadze swoje zdrowie i dobro planety - zapewnia Patricia Homa, dyrektorka ProVeg Polska w raporcie "Roślinne alternatywy w Polsce: rynek, konsumenci i trendy"

Polski rynek roślinnych alternatyw

Rynek roślinncych zamienników w Polsce nie jest jeszcze tak mocno rozwinięty jak w krajach zachodniej Europy, jednak także u nas można zaobserwować dynamiczny wzrost segmentu produktów roślinnych.

Oferta sklepów (zarówno ta stała, jak i czasowa, tzw. in-out) we wszystkich formatach sklepowych stale się powiększa. Obecnie najważniejszym kanałem sprzedaży jest duży format, który w 2020 r. odpowiadał za więcej niż ponad 80% wartości sprzedaży a w niektórych kategoriach produktowych nawet za ponad 95%. Ponad połowa wydatków przypada na kanał dyskontów. Także segment convenience dynamicznie rozwija się w zakresie oferty produktów roślinnych.

Zdaniem uczestników rynku (producentów, sieci handlowych, ekspertów branżowych) segment roślinnych alternatyw jest wciąż we wczesnej fazie rozwoju. Podczas gdy w krajach, w których sprzedaż produktów jest bardziej rozwinięta, główny nacisk kładzie się na wzrost częstotliwości użycia produktów i zwiększenie jednorazowego koszyka zakupowego, u nas wciąż jeszcze najbardziej istotne jest budowanie świadomości konsumentów na temat produktów roślinnych.

Zarówno globalni, jak i lokalni gracze podejmują coraz więcej działań na poziomie strategicznym i operacyjnym, takich jak wprowadzanie nowych produktów do portfolio, fuzje i przejęcia, działania marketingowe. Robią to, aby dostosować się do zmieniającego się rynku i wykorzystać pojawiający się potencjał wzrostu. Producenci, zarówno ci tradycyjni, jak i ci w pełni roślinni, zgodnie przyznają, że to, co obecnie obserwujemy na polskim rynku, jest dopiero początkiem ich roślinnej ekspansji. Firmy stale pracują nad rozwojem produktów i planują dalsze działania w zakresie rozwoju segmentu roślinnego - czytamy w raporcie ProVeg Polska "Raport o roślinnych alternatywach: trendy, rynek, konsument".

Produkty roślinne -  ogromny potencjał rozwoju w Polsce

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.