Raport. Trendy gastronomiczne 2020! fot. shutterstock

Raport. Trendy gastronomiczne 2020!

Autor: www.horecatrends.pl Data: 09 stycznia 2020 07:30

2020 r. stał się faktem - jakie trendy będą dominowały i determinowały dalszy rozwój sektora gastro? Zapraszamy do specjalnego raportu horecatrends.pl, w którym publikujemy prognozy i komentarze przedstawicieli takich firm jak Fanex, Makro, Selgros oraz Unilever Food Solutions.

TRENDY W GASTRONOMII 2020

Piotr Kubiczek,  dyrektor handlowy firmy Fanex, przyznaje, że trendy gastronomiczne powinny być jednym z głównych wyznaczników, jakimi kierują się przedstawiciele branży HoReCa w swojej bieżącej działalności. - Restauracje i wszelkiego rodzaju punkty serwujące jedzenie, powinny brać je pod uwagę podczas komponowania swojego menu. Tak samo jest w przypadku producentów żywności – wytwarzając produkty spożywcze, powinni pamiętać o panujących, a w szczególności o nadchodzących trendach. Wymaga to uważnego śledzenia raportów związanych z zachowaniami konsumenckimi w kwestii wyboru żywności i zakupów, a także obserwowania wszelkich nowości prezentowanych na najbardziej prestiżowych targach gastronomicznych w kraju i na świecie. Dzięki temu zarówno producent, dostawca, jak i restaurator, będą mogli zaproponować, sprofilowaną pod aktualne wymagania klienta końcowego i jego stylu życia, ofertę. A w dzisiejszych czasach, tylko taką ofertę można sukcesywnie sprzedawać - dodaje.

Renata Nowicka, menedżer ds. rozwoju klientów Horeca Makro Polska, zwraca uwagę na fakt, że rynek gastronomiczny w Polsce w 2019 roku po raz kolejny odnotował wzrost wartości sprzedaży względem ubiegłego roku, utrzymując tempo wzrostu wyższe niż rynek detaliczny FMCG. Jej zdaniem gastronomia pozostaje branżą szczególnie rozwojową, jest też w centrum zainteresowania producentów, dystrybutorów i hurtowników.

Jej zdaniem na dobrą kondycję polskiego rynku wpływają pozytywne nastroje konsumenckie i koniunktura gospodarcza. Restauratorzy podążają za trendami konsumenckimi, dopasowując ofertę do oczekiwań klientów, zaś klienci doceniają to, zwiększając częstość odwiedzin oraz zostawiając coraz więcej pieniędzy w lokalach.

- Obecne tempo życia, jak również  rozwój technologiczny sprawia, że poza chodzeniem do restauracji konsumenci coraz częściej wybierają inną formę korzystania z jej usług. Oczekiwanie na stolik w restauracji  czy brak możliwości rezerwacji z powodu braku wolnych miejsc dzięki aplikacjom do zamawiania jedzenia nie są już przeszkodą by cieszyć się daniami ulubionych lokali.  Zamówienia przez Internet pozwalają szybko i bez wysiłku zorganizować catering na przyjęcie rodzinne, niezapowiedzianą  wizytę gości, a także każdy posiłek w sytuacji, gdy nie ma się umiejętności lub czasu na gotowanie. To niezwykle wygodne rozwiązanie, które zyskuje coraz większą liczbę zwolenników - dodaje Renata Nowicka.

Bartosz Peter, ekspert Instytutu Kulinarnego Transgourmet w Piasecznie podkreśla, że rynek gastronomiczny na świecie nieustannie ewoluuje, a trendy są próbą odpowiedzi na te zmiany. Konsumenci dbają o to, żeby być na bieżąco z nowinkami z różnych dziedzin życia, także jeśli chodzi o gastronomię. - Transgourmet i Selgros Cash&Carry trzyma rękę na pulsie w kwestii nowinek dotyczących rynku horeca i jako ekspert odpowiada na zmieniające się potrzeby konsumentów i rynku oraz szerzy gastronomiczne trendy w branży. Rosnąca świadomość dotycząca diety, pochodzenia produktów, inspiracje kuchniami świata, ale też dbałość o środowisko to zjawiska, które mają największy wpływ na branżę i kształtujące się trendy - mówi Bartosz Peter.

#CUSTOMEREXPERIENCE #CLEANLABEL #WEGE

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz