Partner portalu
Raport. Trendy gastronomiczne 2020! fot. shutterstock

Raport. Trendy gastronomiczne 2020!

2020 r. stał się faktem - jakie trendy będą dominowały i determinowały dalszy rozwój sektora gastro? Zapraszamy do specjalnego raportu horecatrends.pl, w którym publikujemy prognozy i komentarze przedstawicieli takich firm jak Fanex, Makro, Selgros oraz Unilever Food Solutions.

Autor: www.horecatrends.pl Data: 09 stycznia 2020 07:30

TRENDY W GASTRONOMII 2020

Piotr Kubiczek,  dyrektor handlowy firmy Fanex, przyznaje, że trendy gastronomiczne powinny być jednym z głównych wyznaczników, jakimi kierują się przedstawiciele branży HoReCa w swojej bieżącej działalności. - Restauracje i wszelkiego rodzaju punkty serwujące jedzenie, powinny brać je pod uwagę podczas komponowania swojego menu. Tak samo jest w przypadku producentów żywności – wytwarzając produkty spożywcze, powinni pamiętać o panujących, a w szczególności o nadchodzących trendach. Wymaga to uważnego śledzenia raportów związanych z zachowaniami konsumenckimi w kwestii wyboru żywności i zakupów, a także obserwowania wszelkich nowości prezentowanych na najbardziej prestiżowych targach gastronomicznych w kraju i na świecie. Dzięki temu zarówno producent, dostawca, jak i restaurator, będą mogli zaproponować, sprofilowaną pod aktualne wymagania klienta końcowego i jego stylu życia, ofertę. A w dzisiejszych czasach, tylko taką ofertę można sukcesywnie sprzedawać - dodaje.

Renata Nowicka, menedżer ds. rozwoju klientów Horeca Makro Polska, zwraca uwagę na fakt, że rynek gastronomiczny w Polsce w 2019 roku po raz kolejny odnotował wzrost wartości sprzedaży względem ubiegłego roku, utrzymując tempo wzrostu wyższe niż rynek detaliczny FMCG. Jej zdaniem gastronomia pozostaje branżą szczególnie rozwojową, jest też w centrum zainteresowania producentów, dystrybutorów i hurtowników.

Jej zdaniem na dobrą kondycję polskiego rynku wpływają pozytywne nastroje konsumenckie i koniunktura gospodarcza. Restauratorzy podążają za trendami konsumenckimi, dopasowując ofertę do oczekiwań klientów, zaś klienci doceniają to, zwiększając częstość odwiedzin oraz zostawiając coraz więcej pieniędzy w lokalach.

- Obecne tempo życia, jak również  rozwój technologiczny sprawia, że poza chodzeniem do restauracji konsumenci coraz częściej wybierają inną formę korzystania z jej usług. Oczekiwanie na stolik w restauracji  czy brak możliwości rezerwacji z powodu braku wolnych miejsc dzięki aplikacjom do zamawiania jedzenia nie są już przeszkodą by cieszyć się daniami ulubionych lokali.  Zamówienia przez Internet pozwalają szybko i bez wysiłku zorganizować catering na przyjęcie rodzinne, niezapowiedzianą  wizytę gości, a także każdy posiłek w sytuacji, gdy nie ma się umiejętności lub czasu na gotowanie. To niezwykle wygodne rozwiązanie, które zyskuje coraz większą liczbę zwolenników - dodaje Renata Nowicka.

Bartosz Peter, ekspert Instytutu Kulinarnego Transgourmet w Piasecznie podkreśla, że rynek gastronomiczny na świecie nieustannie ewoluuje, a trendy są próbą odpowiedzi na te zmiany. Konsumenci dbają o to, żeby być na bieżąco z nowinkami z różnych dziedzin życia, także jeśli chodzi o gastronomię. - Transgourmet i Selgros Cash&Carry trzyma rękę na pulsie w kwestii nowinek dotyczących rynku horeca i jako ekspert odpowiada na zmieniające się potrzeby konsumentów i rynku oraz szerzy gastronomiczne trendy w branży. Rosnąca świadomość dotycząca diety, pochodzenia produktów, inspiracje kuchniami świata, ale też dbałość o środowisko to zjawiska, które mają największy wpływ na branżę i kształtujące się trendy - mówi Bartosz Peter.

#CUSTOMEREXPERIENCE #CLEANLABEL #WEGE

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.