Amerykańskie przedsiębiorstwo JUST Inc. (dawniej Hampton Creek) zapowiedziało ostatecznie, że w drugim kwartale 2020 roku w sprzedaży w Europie dostępny będzie sztandarowy produkt tej firmy czyli „bezjajeczna jajecznica” - informuje Krajowa Izba Producentów Drobiu i Pasz.
Według zapewnień producenta sprzedawany w butelkach z tworzywa sztucznego płyn uzyskany z grzybów, fasoli i innych roślin po przelaniu na patelnię i podgrzaniu ma smak, zapach oraz konsystencję prawdziwej jajecznicy.
Jak podaje amerykańska firma, flagowy produkt Just Egg okazał się najlepiej sprzedającą opcją płynnych jaj w USA w „naturalnych” sklepach detalicznych i drugim najlepiej sprzedającym się zamiennikiem jaj w konwencjonalnych sklepach spożywczych.
W lipcu tego roku poinformowano, że "deal" z JUST zrobił jeden z kolosów handlowych – firma Costco. Sieć sprzedaje „roślinne jaja” z fasoli mung w postaci zbiorczej – dwóch butelek w cenie 10 dolarów. JUST ma ambitne plany, aby w ciągu najbliższych kilku lat sprzedawać równowartość dwóch miliardów jaj.
Więcej w serwisie portalspozywczy.pl
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.