Partnerzy portalu
Roślinne menu na eventach to ''must have''. Nie potrzeba osobnych sekcji dla wegan Karolina Kubara w rodzinnej firmie współtworzy roślinne zamienniki mięsa; fot. mat. pras.

Roślinne menu na eventach to ''must have''. Nie potrzeba osobnych sekcji dla wegan

Karolina Kubara, współwłaścicielka rodzinnej firmy Kubara produkującej żywność pod marką Dobra Kaloria, uważa, że dania roślinne na konferencjach nie powinny być serwowane w osobnych sekcjach dla wegan, tylko wśród pozostałych dań. Bez podziałów.

Autor: Anna Wrona Data: 09 kwietnia 2022 14:10

Jak zmienia się menu na konferencjach i wydarzeniach? Jakie panują trendy?

Karolina Kubara, Dobra Kaloria: Na konferencjach widać podobny trend, który obserwujemy w restauracjach - wśród wielu dań mięsnych zaczynają pojawiać się propozycje roślinne, chociaż mam wrażenie, że na konferencjach wybór ten jest uboższy. Wiadomo, zawsze można wybrać sobie z menu ziemniaki, ryż czy jakąś sałatkę, ale to nie o to chodzi. Ważne, aby dania roślinne były na równi z mięsnymi sycące, smaczne i atrakcyjnie podane.

Jakie są największe błędy popełniane przez organizatorów takich imprez? Jakie może mieć to skutki?

Największym błędem jest oczywiście brak opcji roślinnych w menu. Skoro już niemal 40% Polaków deklaruje chęć ograniczania mięsa, a według różnych badań między 4 a 8% całkowicie wyklucza je z diety, oznacza to ignorowanie sporej grupy. Kolejnym błędem, który pojawia się zarówno na konferencjach, jak i w restauracjach, jest brak wiedzy lub zrozumienia czym jest dieta roślinna - często widzę dania z rybami czy jajkami oferowane jako dania roślinne, a to jest takie ABC, które warto odrobić.

Poza tym, brak roślinnych propozycji jest też błędem wizerunkowym - pokazuje, że organizatorzy danego wydarzenia nie zauważają zmian zachodzących na świecie i w świadomości odbiorców.

Czasami, jeżeli jest to np. konferencja związania z ochroną środowiska, to brak roślinnego menu już jest wizerunkowym harakiri. A przecież atrakcyjne roślinne danie może być hitem zarówno wśród osób na tradycyjnej diecie jak i roślinnej i warto odważyć się na zmiany.

Jak powinna wyglądać idealna oferta żywieniowa na takich wydarzeniach?

Powinna być równie smaczna, różnorodna i atrakcyjnie podana jak mięsna. Dania roślinne nie powinny być też serwowane w osobnych sekcjach dla wegan, tylko wśród pozostałych dań, bez podziałów. Po roślinnego burgera czy krem z pomidorów może sięgnąć zarówno weganin, jak i osoba na tradycyjnej diecie. W menu wydarzenia warto uwzględnić roślinne zamienniki mięsa, które nadal nie zostały jeszcze odkryte przez wielu Polaków i mogą stanowić dla nich bardzo pozytywne zaskoczenie, bo mają nie tylko smak, ale i zapach i strukturę mięsa. Sama wielokrotnie obserwowałam takie reakcje po spróbowaniu burgera, klopsów czy kaszanki z naszej Dobrej Kalorii i wiem, że taki produkt może wręcz zainspirować do ciekawej dyskusji podczas wydarzenia czy wzbudzić uznanie dla świadomych trendów organizatorów. Poza wprowadzeniem prostych w przygotowaniu zamienników mięsa, warto uroślinnić dania, które dany katerer ma już wypróbowane, np. wprowadzić bigos czy zupę, która zamiast na mięsie jest ugotowana na wywarze roślinnym.

Czynnikiem, który przede wszystkim trzeba uwzględnić, jest smak, który zawsze odgrywa pierwsze skrzypce i jest ważniejszy niż wszystkie inne atuty kuchni roślinnej.

Karolina Kubara będzie prelegentką debaty "Zrównoważona produkcja żywności", która odbędzie się 27 kwietnia 2022 r. w godz. 11.30-13.00 w ramach Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.

Podczas wydarzenia będzie można spróbować  menu Dobrej Kalorii.

Czytaj też: Europejski Kongres Gospodarczy 2022: Produkcja żywności i trendy konsumenckie - eksperci

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.