Partnerzy portalu
Roślinny Qurczak chce być potentatem rynku zamienników mięsa Iga Czubak, CEO Roślinny Qurczak przyznaje, że ma plany, aby rozwijać dystrybucję za granicą, już pod zupełnie nową marką/ fot. materiały prasowe

Roślinny Qurczak chce być potentatem rynku zamienników mięsa

Polska przoduje w rankingach najbardziej przyjaznych miejsc dla osób niejedzących mięsa. Jest dużo młodych projektów jak my, które robią zamienniki mięsa, pojawiają się kolejne marki zagraniczne - mówi Iga Czubak, CEO Roślinny Qurczak.

Autor: Anna Wrona; www.horecatrends.pl Data: 25 czerwca 2021 09:56

Jak powstał pomysł na markę Qurczak?

Iga Czubak, CEO Roślinny Qurczak: Pomysł zrodził się w dużej mierze z potrzeby. Przestałam jeść mięso parę lat temu, kiedy nie było jeszcze prawie żadnych zamienników. Zaczęłam eksperymentować na własne potrzeby, czym można je zastąpić. Alternatywy mięs (lub teraz coraz częściej "roślinne mięsa") pełnią super funkcję - wystarczy ich użyć w kuchni zamiast mięsa, tak jak właśnie naszego Roślinnego Qurczaka. Tego brakowało na rynku. Dużo eksperymentowałam i po dwóch latach udało mi się opracować technologię, dzięki której Qurczak ma unikalne włókna zbliżone do struktury piersi drobiowej. Pierwsze testy odbyły się na znajomych oraz rodzinie, którzy byli zachwyceni tym, co udało się stworzyć. Zobaczyłam, że bardzo dużo osób chce zrezygnować z jedzenia mięsa, z różnych powodów: zdrowotnych, środowiskowych czy etycznych. Pomyślałam, że jeżeli to rozwiązanie sprawdziło się u mnie, u znajomych czy rodziny, to na pewno są osoby, które szukają takich rozwiązań na rynku.

Jak wyglądały przygotowania do znalezienia odpowiedniego surowca na zamiennik?

Chciałam, żeby był to produkt lokalny oraz mniej przetworzony, niż większość alternatyw mięsa na rynku, więc wybrałam białą fasolę, którą kupujemy lokalnie niedaleko Warszawy. Dzięki dodaniu do produktu białka pszennego udało się uzyskać pełen aminogram. Oznacza to, że zawiera wszystkie aminokwasy egzogenne, których potrzebuje organizm człowieka i które zazwyczaj dostarczamy organizmowi spożywając mięso. Strączki i kasze są o tyle problematyczne, że trzeba je dobrze zbilansować, żeby dostarczyć sobie wszystkich aminokwasów. Do tego dodałam parę elementów, aby nadać neutralny, delikatny smak. Tak, żeby było to jak kurczak, którego można doprawić  i użyć w dowolnym daniu.

Jak wyglądały początki obecności na rynku? Kto był głównie zainteresowany Waszymi produktami i jak to się zmieniało?

Myśleliśmy o tym z dwóch stron. Z jednej strony – jak najłatwiej wejść na rynek. Byliśmy malutką firmą, a bariery wejścia w niektórych kanałach są ogromne. Jednocześnie widzieliśmy zainteresowanie ze strony bardzo wielu kontrahentów. Odzywało się do nas również wiele osób indywidualnie, które słyszały o produkcie i nie mogły się doczekać, aby zakupić go stacjonarnie. Oprócz tego ciągle mamy wiele zapytań o produkt od dystrybutorów zagranicznych, producentów dań gotowych, hoteli oraz sieci, które rozwijają swoje "roślinne półki". Musieliśmy wybrać, w którą stronę pójdziemy na początku i jak to będziemy rozwijać. Zaczęliśmy od gastronomii. Chcieliśmy przedstawić konsumentom ten produkt w wydaniu przygotowanym przez zawodowego kucharza. To się sprawdziło i restauracje bardzo dobrze zareagowały na nasz produkt. Klienci tak samo. Drugim krokiem było wejście do sklepów. Otworzyliśmy swój sklep internetowy, kiedy zaczęła się pandemia, co bardzo nam pomogło w biznesie, a w międzyczasie rozmawiamy z sieciami handlowymi. Wchodziliśmy też do mniejszych sklepów ze zdrową żywnością z produktami wegetariańskimi, rozsianych po całej Polsce. Teraz pojawiamy się już w pierwszych hipermarketach w okolicach Warszawy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.