Rośnie rynek wegańskich innowacji spożywczych



portalspozywczy.pl - 10 maja 2021 15:36


W Polsce, w okresie 5 lat do kwietnia 2021 r., udział nowości w kategorii żywności i napojów z oświadczeniem "wegański" zanotował wzrost z 2% do 15% – mówi Honorata Jarocka Senior Food and Drink Analyst Mintel.

– Postrzegana jako styl życia przez rosnące grono konsumentów "roślinność" stała się ciekawym oknem możliwości dla marek spożywczych – oknem możliwości z długim "terminem przydatności". Czerpiąc z mody na weganizm, wegetarianizm, a także coraz częściej fleksitarianizm, "roślinność" reprezentuje bardziej "włączający" typ pozycjonowania produktów, który atrakcyjny jest dla szerokiego grona konsumentów – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Honorata Jarocka, Senior Food and Drink Analyst Mintel.

Jak wynika z danych konsumenckich Mintel, 22% Polaków wskazuje, że zawartość warzyw i owoców jest dla nich ważnym czynnikiem zakupowym.

– Dla porównania, na rynku niemieckim i brytyjskim około jedna trzecia respondentów zgadza się z tym stwierdzeniem. Dodatkowo, 4% polskich konsumentów poszukuje produktów spożywczych, które są wolne od składników pochodzenia zwierzęcego. W Niemczech jest to 10% konsumentów, zaś w Wielkiej Brytanii 9%, sygnalizując dalszy potencjał wzrostowy w tym obszarze na rodzimym rynku. Warto także podkreślić, że 28% Polaków, którzy starają się jeść zdrowo deklaruje, że ogranicza ilość mięsa w diecie. Na rynku niemieckim jest to już 46% respondentów – wskazuje badaczka.

Całość na portalspozywczy.pl