×

Subskrybuj newsletter
horecatrends.pl

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.
Podaj poprawny adres e-mail
  • Musisz zaznaczyć to pole
Partnerzy portalu
Rynek diet pudełkowych czekają przetasowania? Müller: Dieta Z Liścia dostaje dużo propozycji konsolidacji marek
W opinii Tadeusza Müllera diety pudełkowe nadal będą cieszyły się popularnością. Fot. Dieta z Liścia/Facebook

Rynek diet pudełkowych czekają przetasowania? Müller: Dieta Z Liścia dostaje dużo propozycji konsolidacji marek

Autor: Katarzyna Gubała Data: 20 grudnia 2022 08:25

Na rynku diet pudełkowych nie było dotąd spektakularnych upadłości firm, ale zauważalne są ruchy zmierzające do zmiany jego struktury. – Nasza firma Dieta Z Liścia dostaje dużo propozycji konsolidacji rynku, konsolidacji marek po to, żeby ograniczyć koszty albo składać się na te koszty w parę firm - mówi Tadeusz Müller, właściciel firmy cateringowej Dieta Z Liścia.

Do tej pory rynek diet pudełkowych nie odnotował spektakularnych upadłości firm, ale zauważalne są ruchy zmierzające do zmiany jego struktury. Dziś jest on bardzo rozdrobniony i zróżnicowany - są na nim obecne zarówno duże, ogólnopolskie podmioty, jak i mniejsze firmy, działające w skali lokalnej - czytamy w komunikacie prasowym.

Na rynku diet pudełkowych będzie dochodziło do konsolidacji?

Dzięki temu oferta dla konsumentów jest bogata i zróżnicowana, rozdrobnienie ma jednak swoje konsekwencje dla kosztów prowadzenia działalności.

– Na pewno na rynku diet pudełkowych zbliżają się przetasowania. Nasza firma Dieta Z Liścia dostaje dużo propozycji konsolidacji rynku, konsolidacji marek po to, żeby ograniczyć koszty albo składać się na te koszty w parę firm. Jest to dosyć silny trend, bo wielu firmom ceny energii wzrosły pięciokrotnie czy siedmiokrotnie - mówi Tadeusz Müller.

I dodaje: - Mniejsze firmy na pewno mają problemy i wiele z nich już przestało działać, chociażby nasza konkurencja w segmencie premium. Dużo firm sprzedaje tanie diety, na granicy break even. Oznacza to, że każde podniesienie cen towarów powoduje, że klienci zainteresowani dietami za 40 zł nie są w stanie zapłacić więcej, np. po podwyżce do 50 zł.

Rzadziej rezygnujemy z diet pudełkowych niż z wychodzenia na miasto

Jak podkreśla, bogata oferta firm cateringowych sprawia, że każdy klient znajdzie ofertę dla siebie. Elastyczne są także możliwości wyboru dań i dostaw. Dzięki temu konsumenci mogą dopasowywać zamówienia i ich częstotliwość do zasobności swojego portfela. To skłania przedstawicieli rynku do optymistycznego myślenia o przyszłości.

- Rzadziej rezygnujemy z diet pudełkowych niż z wychodzenia na miasto do restauracji, dlatego że restauracje to są bardziej potrzeby poznawcze i doświadczenie społeczne, a diety pudełkowe to jest po prostu zapewnienie sobie posiłków w czasie, kiedy nie możemy czegoś ugotować, nie mamy na to czasu bądź nie jesteśmy najlepszymi kucharzami - uważa właściciel firmy cateringowej Dieta Z Liścia.

W jego opinii diety pudełkowe nadal będą cieszyły się popularnością.

- Ceny nie wzrosły aż tak bardzo, żeby się to nie opłacało. Wciąż można za 1 tys. zł zamówić naszą dietę i przez około 20 dni w miesiącu mieć codziennie świeży obiad, śniadanie czy kolację - wskazuje.

Wśród klientów firm z segmentu premium, takich jak w przypadku Diety Z Liścia, są osoby, które zarabiają w przedziale 7–15 tys. zł miesięcznie, znacząco ponad średnią krajową, która w październiku wyniosła w sektorze przedsiębiorstw zatrudniających 10 i więcej osób 6687,92 zł brutto. Zamożniejsi konsumenci przeznaczają w budżecie domowym około 1,5 tys. zł na całomiesięczne wyżywienie, nie licząc weekendów. Dlatego nieznaczne podwyżki cen cateringu nie odstraszają tej grupy od dalszego kupowania diety pudełkowej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz