Partnerzy portalu
Sezon grillowy 2021: Biedronka i Lidl wygrywają Zakupy na grilla Polacy zamierzają robić głównie w Biedronce i Lidlu; fot. shutterstock

Sezon grillowy 2021: Biedronka i Lidl wygrywają

Polacy nie zamierzają w tym roku rezygnować z grillowania i ograniczać aktywności tak jak rok temu. Produkty na niego kupią głównie w Biedronce i Lidlu.

Autor: horecatrends.pl Data: 14 maja 2021 11:19
  • 3/4 Polaków planuje wziąć udział w imprezie grillowej w ciągu najbliższego miesiąca
  • Polacy zamierzają wydać na organizację grilla między 51-200 złotych
  • Zakupy na grilla najwięcej ankietowanych zamierza robić  w Biedronce. Zakupią kiełbasę (89%), pieczywo (75%) oraz piwo (74%)

Po długiej zimie Polacy z utęsknieniem wyczekują wiosny i spotkań przy grillu w gronie najbliższych. Nie przeszkadza im trwająca już od ponad roku pandemia, z którą zdążyli się już oswoić.

Grillowanie powszechnym zwyczajem Polaków

Agencja Inquiry zbadała, jakie są plany Polaków w związku z organizowaniem imprez grillowych. a wyniki dotyczące postaw i zachowań zestawiono z danymi z w ubiegłego roku. Z raportu wynika jednoznaczny wniosek, że pomimo zagrożenia zdrowia związanego z sytuacją epidemiologiczną w kraju i na świecie, Polacy nie zamierzają w tym roku rezygnować z grillowania i ograniczać aktywności tak jak rok temu.

Z badania Inquiry wynika, że ¾ Polaków planuje wziąć udział w imprezie grillowej w ciągu najbliższego miesiąca, znacznie więcej niż w 2020 r. Plany związane z grillem deklarują zarówno kobiety jak i mężczyźni, osoby mieszkające w mieście (bez względu na wielkość) i na wsi, niezależnie od wysokości dochodów czy wykształcenia. Grillowanie stało się powszechnym zwyczajem Polaków, niezależnie od ich sytuacji.

Wśród badanych znajdziemy jednak grupy osób, które nie planują urządzić imprezy grillowej; 34% z nich  jako główny powód podaje brak sensu organizowania tego typu spotkań bez udziału przyjaciół lub znajomych. Zdaniem 31% osób w tej grupie organizowanie imprez przy grillu jest złym pomysłem ze względu na niekorzystne prognozy pogody, które mogą zrujnować najbardziej udane spotkanie. W porównaniu z rokiem 2020 respondenci rzadziej wskazują na brak możliwości zaproszenia przyjaciół i znajomych jako przeszkodę w planowaniu grilla. Mniej osób wskazuje również, że nie ma nastroju do imprezowania.

Grillowanie: Ile to kosztuje?

Jeśli chodzi o kwoty, jakie Polacy zamierzają wydać na organizację grilla, największa grupa (2/3 wszystkich osób) chce przeznaczyć na ten cel między 51-200 złotych. Z badania wynika, że Polacy planują wydać na grillowanie więcej pieniędzy niż przed rokiem, co świadczy o tym, że mniej się obawiają o swoje finanse niż rok temu.

Produkty na grilla z Biedronki i Lidla

Najwięcej Polaków zamierza robić zakupy w  Biedronce (aż 68% spośród osób, które robią zakupy grillowe). Na drugim miejscu plasuje się sieć Lidl z wyraźnym dystansem do portugalskiego dyskontu (45%), na trzecim zaś Kaufland (25%). Czwarte miejsce jest sporym zaskoczeniem  - to sieć Dino, która wyraźnie poprawiła swój wynik (obecnie zakup grillowe w Dino deklaruje 16% badanych w skali Polski, co daje wzrost o 7 p.p. od ubiegłego roku). Dino jest szczególnie popularne w Polsce północno-zachodniej (32%) oraz południowo-zachodniej (40%).

Grill, czyli kiełbasa, pieczywo i piwo

Wśród produktów, które Polacy planują zakupić na grill, prym wiodą: kiełbasa (89%), pieczywo (75%) oraz piwo (74%). Dużą popularnością cieszą się także: świeże mięso, świeże warzywa oraz przyprawione i zamarynowane mięso.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.