Partnerzy portalu
Sezon grillowy 2021: Biedronka i Lidl wygrywają Zakupy na grilla Polacy zamierzają robić głównie w Biedronce i Lidlu; fot. shutterstock

Sezon grillowy 2021: Biedronka i Lidl wygrywają

Autor: horecatrends.pl Data: 14 maja 2021 11:19

Polacy nie zamierzają w tym roku rezygnować z grillowania i ograniczać aktywności tak jak rok temu. Produkty na niego kupią głównie w Biedronce i Lidlu.

  • 3/4 Polaków planuje wziąć udział w imprezie grillowej w ciągu najbliższego miesiąca
  • Polacy zamierzają wydać na organizację grilla między 51-200 złotych
  • Zakupy na grilla najwięcej ankietowanych zamierza robić  w Biedronce. Zakupią kiełbasę (89%), pieczywo (75%) oraz piwo (74%)

Po długiej zimie Polacy z utęsknieniem wyczekują wiosny i spotkań przy grillu w gronie najbliższych. Nie przeszkadza im trwająca już od ponad roku pandemia, z którą zdążyli się już oswoić.

Grillowanie powszechnym zwyczajem Polaków

Agencja Inquiry zbadała, jakie są plany Polaków w związku z organizowaniem imprez grillowych. a wyniki dotyczące postaw i zachowań zestawiono z danymi z w ubiegłego roku. Z raportu wynika jednoznaczny wniosek, że pomimo zagrożenia zdrowia związanego z sytuacją epidemiologiczną w kraju i na świecie, Polacy nie zamierzają w tym roku rezygnować z grillowania i ograniczać aktywności tak jak rok temu.

Z badania Inquiry wynika, że ¾ Polaków planuje wziąć udział w imprezie grillowej w ciągu najbliższego miesiąca, znacznie więcej niż w 2020 r. Plany związane z grillem deklarują zarówno kobiety jak i mężczyźni, osoby mieszkające w mieście (bez względu na wielkość) i na wsi, niezależnie od wysokości dochodów czy wykształcenia. Grillowanie stało się powszechnym zwyczajem Polaków, niezależnie od ich sytuacji.

Wśród badanych znajdziemy jednak grupy osób, które nie planują urządzić imprezy grillowej; 34% z nich  jako główny powód podaje brak sensu organizowania tego typu spotkań bez udziału przyjaciół lub znajomych. Zdaniem 31% osób w tej grupie organizowanie imprez przy grillu jest złym pomysłem ze względu na niekorzystne prognozy pogody, które mogą zrujnować najbardziej udane spotkanie. W porównaniu z rokiem 2020 respondenci rzadziej wskazują na brak możliwości zaproszenia przyjaciół i znajomych jako przeszkodę w planowaniu grilla. Mniej osób wskazuje również, że nie ma nastroju do imprezowania.

Grillowanie: Ile to kosztuje?

Jeśli chodzi o kwoty, jakie Polacy zamierzają wydać na organizację grilla, największa grupa (2/3 wszystkich osób) chce przeznaczyć na ten cel między 51-200 złotych. Z badania wynika, że Polacy planują wydać na grillowanie więcej pieniędzy niż przed rokiem, co świadczy o tym, że mniej się obawiają o swoje finanse niż rok temu.

Produkty na grilla z Biedronki i Lidla

Najwięcej Polaków zamierza robić zakupy w  Biedronce (aż 68% spośród osób, które robią zakupy grillowe). Na drugim miejscu plasuje się sieć Lidl z wyraźnym dystansem do portugalskiego dyskontu (45%), na trzecim zaś Kaufland (25%). Czwarte miejsce jest sporym zaskoczeniem  - to sieć Dino, która wyraźnie poprawiła swój wynik (obecnie zakup grillowe w Dino deklaruje 16% badanych w skali Polski, co daje wzrost o 7 p.p. od ubiegłego roku). Dino jest szczególnie popularne w Polsce północno-zachodniej (32%) oraz południowo-zachodniej (40%).

Grill, czyli kiełbasa, pieczywo i piwo

Wśród produktów, które Polacy planują zakupić na grill, prym wiodą: kiełbasa (89%), pieczywo (75%) oraz piwo (74%). Dużą popularnością cieszą się także: świeże mięso, świeże warzywa oraz przyprawione i zamarynowane mięso.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz