Partnerzy portalu
Sieci stacji paliw stawiają na weganizm. Przodują Orlen, BP i Moya fot. unsplash.com

Sieci stacji paliw stawiają na weganizm. Przodują Orlen, BP i Moya

Echo rosnącej popularności diety wegańskiej dociera także do sieci stacji benzynowych. Eksperci kampanii RoślinnieJemy sprawdzili, które z obecnych Polsce sieci najbardziej aktywnie reagują na zmieniające się trendy. Przodują Orlen, BP i Moya.

Autor: www.horecatrends.pl Data: 06 lutego 2019 11:53

W punktach Stop Cafe na stacjach paliw Orlen dostępne są aż 3 w pełni wegańskie przekąski na ciepło - 100% roślinne hot-dogi, “kultową” bułkę z pieczarkami oraz wrapa z falafelem, który przy odpowiednim doborze sosów również spełni oczekiwania wegan i wegetarian. Sieć Orlen podejmuje także aktywne działania w celu promocji zdrowszych, roślinnych alternatyw mięsa prowadząc w mediach społecznościowych kampanie promocyjne roślinnych przekąsek dostępnych w Stop Cafe.

W ślad za PKN Orlen poszła firma Anwim S.A., właściciel sieci stacji Moya, wdrażając w dwóch lokalizacjach roślinne burgery. Ciepłą przekąskę w podróży można zjeść również na stacjach Lukoil, które oferuje burgery z kotletem z fasoli lub ciecierzycy.

Wśród badanych podmiotów, jedynie w kawiarniach Wild Bean Cafe przy stacjach BP podróżni mogą wybrać napój sojowy jako dodatek do kawy. Żadna z poddanych badaniu stacji nie oferuje natomiast słodkich przekąsek w roślinnej wersji. Grupa Lotos S.A. nie wykazała do tej pory zainteresowania produktami wegańskimi na swoich stacjach, podobnie w punktach gastronomicznych przy stacjach Shell czy na stacjach Circle K - osoby zainteresowane roślinnym jedzeniem mogą tam liczyć jedynie na przekąski takie jak chipsy, czy paluszki.

– Wchodząc w 2019 rok także sieci stacji benzynowych powinny stawać się coraz bardziej klientocentryczne i aktywnie odpowiadać na coraz mocniej słyszalne głosy fleksitarian, wegan i wegetarian. PKN Orlen otwierając się na potrzeby swoich klientów zyskał nie tylko sympatię bardzo lojalnej grupy konsumenckiej, ale objął pozycję lidera innowacji w swojej branży, również na skalę europejską – twierdzi Maciej Otrębski, strategic partnerships manager w kampanii RoślinnieJemy – Producenci żywności coraz chętniej adresują gotowe roślinne produkty do branży HoReCa i bez problemu można zaopatrzyć się w gotowe roślinne burgery czy bezjajeczny majonez, a wszyscy kluczowi dystrybutorzy żywności oferują co najmniej kilka rodzajów napojów roślinnych, ujęcie w ofercie dań wegańskich nie powinno stanowić problemu – dodaje.

The Economist wskazuje weganizm jako kluczowy trend 2019 roku - raport RoślinnieJemy otwiera dyskusję na temat zwiększania liczby dań roślinnych, także na stacjach benzynowych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

komentarze

  • Ewelina

    Byłam kilka razy na Orlenie i albo nie było hot-dog'ów, albo osoba przede mną już zamówiła i dla mnie nie starczyło. Innym razem był tylko jeden. Pani, która sprzedawała powiedziała mi, że te wegańskie hot-dog'i im nie schodzą i mają tylko dwa lub trzy wegańskie hot-dog'ina stanie. Pomijając już to, te hot-dog'i są niesmaczne.
  • Gość

    Ostatnio na Orlenie widziałem szarlotkę odpowiednią dla wegan, wobec tego uważam, że fragment "Żadna z poddanych badaniu stacji nie oferuje natomiast słodkich przekąsek w roślinnej wersji." powinien zostać zmodyfikowany

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.