Partnerzy portalu
Słaby wybór zamienników mięsa w restauracjach? Tak twierdzą fleksitarianie Zamienników mięsa jest za mało i są zbyt drogie?/ fot. Shutterstock

Słaby wybór zamienników mięsa w restauracjach? Tak twierdzą fleksitarianie

Prawie połowa fleksitarian (45 proc.) uważa, że nie ma wystarczającego wyboru produktów roślinnych w supermarketach, restauracjach, itp. 50 proc. z nich postrzega produkty roślinne jako zbyt drogie.

Autor: portalspozywczy.pl Data: 09 listopada 2021 16:25

Ogólnoeuropejskie badanie przeprowadzone w ramach projektu Smart Protein przez ProVeg International, we współpracy z Innova Market Insights, Uniwersytetem Kopenhaskim i Uniwersytetem w Gandawie, wykazało, że na całym kontynencie następuje znacząca zmiana w kierunku odżywiania opartego na roślinach.

Badanie zatytułowane "Czego chcą konsumenci: europejskie badanie postaw konsumenckich wobec żywności pochodzenia roślinnego, ze szczególnym uwzględnieniem fleksitarian" pojawia się w momencie, gdy światowi przywódcy spotykają się na COP26, aby omówić działania mające na celu osiągnięcie celów klimatycznych. Produkty zwierzęce odpowiadają za 82% emisji dwutlenku węgla w europejskich dietach - ale badania pokazują, że przejście na mięso pochodzenia roślinnego mogłoby zmniejszyć emisje o 30-90%.

W badaniu zapytano ponad 7500 osób z 10 krajach europejskich (Austria, Dania, Francja, Niemcy, Włochy, Holandia, Polska, Rumunia, Hiszpania, Wielka Brytania) o ich nastawienie do konsumpcji żywności pochodzenia roślinnego, ich zaufanie do takich produktów, ich obecne nawyki, kluczowe czynniki wpływające na ich wybory żywieniowe oraz różne inne istotne tematy w dziedzinie alternatywnych źródeł białka. Osoby, których dieta opierała się na produktach roślinnych stanowiły 7% respondentów, podczas gdy 30% badanych stosowało dietę fleksitariańską. Dane procentowe dla Polski prezentują się podobnie, stosowanie diety fleksitariańskiej zadeklarowało 24% respondentów, natomiast roślinnej 6%.

Najpopularniejsze alternatywy mleka i nabiału

Najczęściej spożywane przez Polaków produkty odzwierzęce to mleko (32% dziennie), a następnie sery (24% dziennie) i jogurty (23% dziennie).  Nie dziwi więc, że to z roślinnych alternatyw mleka i nabiału Polacy korzystają najczęściej: mleko roślinne (24% co najmniej raz w tygodniu), ser roślinny (24% co najmniej raz w tygodniu) oraz jogurt roślinny (23% przynajmniej raz w tygodniu).

Polscy konsumenci szczególnie chcieliby móc kupić w supermarketach roślinne alternatywy kotletów do hamburgerów (34%) i piersi z kurczaka (34%). Równie pożądanymi produktami są roślinny wędzony łosoś(29%) i paluszki rybne (27%).
 
- Badanie sugeruje ogromny potencjał dla żywności pochodzenia roślinnego w Europie i daje zielone światło do opracowania większej ilości i lepszych produktów, wszystkim istotnym graczom w tej dziedzinie. Zapotrzebowanie konsumentów na alternatywne białka rośnie w niezwykłym tempie i szybko się nie zatrzyma - mówi Jasmijn de Boo, Vice President, ProVeg International.

Więcej na portalspozywczy.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.