Partner portalu
Śniadania nabierają znaczenia. 5 inspiracji Horecatrends.pl Śniadania nabierają znaczenia; fot. unsplash.com / materiały prasowe / Canva

Śniadania nabierają znaczenia. 5 inspiracji Horecatrends.pl

Śniadanie uważane jest przez dietetyków za podstawę naszego menu. Instagramerzy podkreślają jego znaczenie i inspirują nas do przygotowania kolorowych i zdrowych potraw. Także właściciele lokali gastronomicznych doceniają potencjał poranków rozwijając menu na godziny poranne.

Autor: PP, www.horecatrends.pl Data: 10 sierpnia 2020 09:15

1. Naleśniki - śniadaniowy hit

Placki i naleśniki stały się nowym hitem śniadaniowego repertuaru. Polecane są nie tylko dla dzieci, ale także dla osób dbających o linię.

View this post on Instagram

Witajcie w sierpniu!🥵 Jesteście gotowi na drugą połowę wakacji? Jak je spędzacie do tej pory? Będąc z wami szczera już troszkę nie mogłam się doczekać tego miesiąca, po części dlatego, że zaraz skończę 18 lat i w końcu będę miała troszkę więcej czasu na samodzielne wyjazdy🥰 Chociaż na razie żyje urodzinami, świętuję już od dwóch dni🤪 Ale nie o tym mowa! Dzisiaj przychodzę do was z przypomnieniem przepisu na śniadanie, które kilka miesięcy temu zrobiło wielki szał na moim instagramie🤩 . BUDYNIOWE NALEŚNIKI🥜 20g budyniowego proszku bez cukru o ulubionym smaku mieszam z 20g dowolnej mąki. Wbijam jajko i dolewam ok. 100 ml cieczy (pół na pół wody z napojem roślinnym lub mlekiem). Dosładzam. Mieszam delikatnie trzepaczką do uzyskania jednolitej masy. Smażę naleśniki na dobrze rozgrzanej patelni, ewentualnie lekko natłuszczonej. Z takich proporcji wychodzą mi 3 sztuki😋 Do środka daję moje ostatnio ulubione nadzienie, czyli pół kubeczka twarożku grani wymieszanego z czubatą łyżeczką masła orzechowego🥜 A na wierzch oczywiście owoce, dzisiaj padło na ananasa i truskawki. Przepyszne śniadanie🤤 . W tym miesiącu chciałabym poświęcić więcej czasu na gotowanie i tego instagrama, zanim wszyscy wrócimy do szkoły/uczelnie i będziemy mieli tej wolności troszkę mniej😅 Przyłożę się również do robienia prawka, może powtórzę materiał z zeszłego roku ale przede wszystkim będę jeszcze ODPOCZYWAĆ🙈 A wy w te wakacje na co stawiacie: relaks czy nauka? Dajcie znać!❤️ . #fitsniadanie #zdroweśniadanie #sniadaniemistrzow #sniadanie #healthybreakfastrecipes #breakfast #fitbreakfast #zdrowejedzenie #zdroweodżywianie #przepis #recipes #naleśniki #crepes #foodstagram #anoreksjarecovery #jemnielicze #anorexianervosarecovery #slodkosci #healthyfood

A post shared by Wiktoria🌞 (@healthylife.by.wiki) on

2. Ciasto na dobry początek dnia

Ciasto na śniadanie - to brzmi jak marzenie z dzieciństwa! Blogerzy polecają i udoskonalają przepisy, tak aby było nie tylko smacznie, ale i zdrowo.

View this post on Instagram

Hejka ! 🙈 ⠀⠀⠀⠀⠀ ⠀ ⠀⁣⁣⁣⁣⁣ 👉🏾 Torcik Nesquik 👈🏾 ⠀⠀⠀⁣⁣⁣⁣⁣ 👉🏾 Całość ma 740 kcal 👈🏾 ⁣⁣⁣⁣⁣ 👉🏾1 kawałek to 106 kcal 👈🏾⁣⁣⁣⁣⁣ ⁣⁣⁣⁣⁣ Makro całości : ⁣⁣⁣⁣⁣ ⁣⁣⁣⁣⁣ ◾️B : 87 g ◾️T : 6.3 g⁣⁣⁣⁣⁣ ◾️W: 30 g ⁣⁣⁣⁣⁣ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⁣⁣⁣⁣⁣ 📍 Potrzebne składniki :⁣⁣⁣⁣⁣ ⁣⁣⁣⁣⁣ Biszkopt:⁣⁣⁣⁣⁣ ▪️2 białka jaj ⁣⁣⁣⁣⁣ ▪️1 żółtko ⁣⁣⁣⁣⁣ ▪️4 łyżki erytrytolu (25 g ) ⁣⁣⁣⁣⁣ ▪️10g budyniu (najlepiej czekoladowego )⁣⁣⁣⁣⁣ ▪️5g kakao ⁣⁣⁣⁣⁣ ▪️pół łyżeczki proszku do pieczenia ⁣⁣⁣⁣⁣ ⁣⁣⁣⁣⁣ 👉🏾 Białka ubijamy na sztywno. Cały czas miksując dodajemy erytrytol, następnie żółtko .Dodajemy pozostaje składniki i mieszamy . Masę przekładamy do foremki wyłożonej papierem do pieczenia. Pieczemy 23-25min w 180*C ⁣⁣⁣⁣⁣ ⁣⁣⁣⁣⁣ ▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️⁣⁣⁣⁣⁣ Masa :⁣⁣⁣⁣⁣ ▪️250 twarogu (dałam chudy) ⁣⁣⁣⁣⁣ ▪️150g gęstego jogurtu naturalnego (u mnie Skyr) ⁣⁣⁣⁣⁣ ▪️10g żelatyny ⁣⁣⁣⁣⁣ ▪️słodzidło ⁣⁣⁣⁣⁣▪️100 g kefiru ⁣⁣⁣⁣⁣ 👉🏾 Żelatynę rozpuszczamy w 100ml gorącej wody. Twaróg, jogurt, kefir i słodzidło blendujemy na gładką masę, następnie łączymy z przestudzoną żelatyną. ⁣⁣⁣⁣⁣ ⁣⁣⁣⁣⁣ 👉🏾Biszkopt przecinamy na pół i dajemy kolejno: biszkopt, masa, biszkopt, reszta masy. Na wierzchu układamy 5 g nesquików .⁣⁣⁣⁣⁣ ⁣⁣⁣⁣⁣ 👉🏾Ciasto odstawiamy do lodówki aby stężało. ⁣⁣⁣⁣⁣ Wystarczy 1 h . ⁣⁣⁣⁣⁣ ⁣⁣⁣⁣⁣ ➖➖➖➖➖➖⁣⁣⁣⁣⁣ ⁣⁣⁣⁣⁣ Smacznego !

A post shared by MOCNOFIT (@mocnofit) on

View this post on Instagram

☆☆☆FIT Sernik na Zimno❄🥝🍰☆☆☆ . Witajcie🙋‍♂️ przypominam Wam dziś mój przepis📚 na pyszny sernik na zimno ❄ z musem kiwi🥝 i biszkoptem idealny na takie upały jak ostatnio serwuje nam pogoda 🔥🔥🔥 🌡👌. Gorąco polecam sobie zrobić 🤗 🔸️Obserwuj mój profil by być na bieżąco z przepisami📚. ➡️ @co_dzis_zjemy Tutaj podaje Wam ulepszony przepis ↙️↙️↙️↙️↙️↙️ 📚 Przepis: na tortownicę OK 25 cm W przepisie użyłem Ksylitolu naturalnego zamiennika cukru (40%mniej kalorii i niższy indeks glikemiczny) . 🔸️Muss z kiwi🥝🥝🥝:. ✔200ml zimnej wody ✔3 kiwi ✔2 łyżki cukru lub jak w moim przypadku (ksylitolu wersja fit) ✔2x galaretki. 🔸️Całość blendujemy aby było minimum 500ml musu, następnie zagotowujemy całość w garnuszku, na końcu dodając 2 galaretki o smaku agrestu. Studzimy😉. . 🔸️Czas na Biszkopt:. 🔸️I tutaj możecie pójść na łatwiznę i użyć kupionych ciasteczek biszkoptowych lub upiec własny pyszny biszkopt jakby co podaję Sprawdzony przepis 📚. 👇👇👇 Składniki: 3 jajka. 1/2 szklanki mąki. 1/2 szklanki cukru/ ksylitolu. 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia. 🔸️Wykonanie: W misie miksera umieszczamy białka i ubijamy je. Następnie łyżka po łyżce dodajemy cukier. Miksujemy do uzyskania sztywnej piany. Dodajemy stopniowo po jednym żółtku ciągle miksując. Kolejno dodajemy stopniowo mąkę oraz proszek do pieczenia i mieszamy przy pomocy łyżki. 🔸️Powstałą masę przelewamy do brytfanki wyłożonej papierem. Ważne jest aby papier był tylko na dnie foremki. Pieczemy w temperaturze 170st przez ok 35min. Jeśli biszkopt wyjdzie za wysoki odcinamy nadmiar. 🔸️Masa serowa: ✔500 g serek twaróg chudy. ✔150ml Skyru. ✔0.5 szklanki cukru pudru lub ksylitolu. ✔Jedna galaretka bezbarwna lub agrestowa ✔Wszystkie składniki oprócz galaretki blendujemy do uzyskania gęstej masy. 🔸️Teżejacą galaretkę przygotowaną z 400ml wody, blendujemy z masą serową i gotowe🤗. ❗Przekładamy w tortownicy w kolejności: Biszkopt- Masa serowa - Muss lekko ścięty- Plastry kiwi🥝🥝🥝I wsadzimy do lodówki najlepiej na noc😉👌. . . #sernik #serniknazimno #kiwi #blogkulinarny #ciasto #jedzenie #gotowanie #sniadanie #owoce # #przepis #domowewypieki #wypieki #zdrowoikolorowo #zdrowadieta #fitciasto #wypieki

A post shared by ◾MARCIN KOZICKI 🔱◾ (@co_dzis_zjemy) on

3. Śniadaniowy minimalizm

Czasem wystarczy dobra kawa i małe co nieco, aby dobrze zacząć dzień.

4. Pomysłowe kanapki

Chleb jest dla leniwych? Czym zastąpić ten śniadaniowy klasyk i stworzyć kanapki "na wypasie"?

View this post on Instagram

➡️ SZPINACZANKI 💚 ⬅️ ———————————— To niesamowite, że mając do dyspozycji: ✅ mąkę, ✅ jogurt, ✅ proszek do pieczenia, można wyczarować tyle pyszności, zmieniając np. jedynie proporcje 🤤 🥰. Dziś przepis na szpinakowe bułeczki, które idealnie pasują na szybkie śniadanie, czy też lunch na wynos. Spróbuj koniecznie❗️❤️💚 ————— ✔️ Składniki: (na ok. 6 sztuk) ▪️2 szklanki mąki pszennej (275g) ▪️1 duże opakowanie jogurtu naturalnego (400g) ▪️2 łyżeczki proszku do pieczenia ▪️1 łyżka oliwy z oliwek ▪️Bazylia, oregano, sól Nadzienie: ▪️2-3 ząbki czosnku ▪️1 łyżeczka masła/oliwy ▪️1/2 cebuli ▪️1/2 opakowania mrożonego szpinaku (230g) ▪️1/2 opakowania serka śmietankowego ▪️ok. 7-8 sztuk pomidorów suszonych ▪️2 łyżki słonecznika ▪️sól, pieprz . ✔️ Sposób przygotowania: 1️⃣ Przygotuj nadzienie: czosnek i cebulę drobno posiekaj, a szpinak rozmroź do całkowitego odparowania wody. 2️⃣ Szpinak przesuń na bok na patelni dodaj łyżeczkę masła i wrzuć czosnek, cebulę i delikatnie zeszkij . 3️⃣ Na koniec wymieszaj i dodaj serek śmietankowy, pokrojone suszone pomidory i podprażony słonecznik. Dopraw solą i pieprzem. 4️⃣ Do miski wsyp przesianą mąkę, proszek do pieczenia, łyżeczkę soli, bazylię i oregano. Wymieszaj. 5️⃣ Wlej jogurt naturalny. Wymieszaj całość łyżką. 6️⃣ Na koniec wlej oliwę, wymieszaj. 7️⃣ Na przygotowaną blaszkę wyłożoną papierem nakładaj ciasto i formuj je w kształt płaskich bułeczek,❗️ręce i łyżkę zwilżaj wodą, gdyż ciasto jest lepiące. 8️⃣ W każdej bułce zrób dołek i nałóż nadzienie. Możesz posmarować jajkiem. 9️⃣ Piecz szpinaczanki w temp. ok. 160 stopni C. przez około 40 min (do wyrośnięcia bułek i zarumienienia). PYCHOTA! 😋 1 sztk. dostarczy Ci około: 📌 318 kcal 📌 10,5g B 📌 11,8g T 📌 42,6g W #bułki #domowewypieki #domowebułeczki #śniadanienasłono #bułkizeszpinakiem #zdrowewypieki #bułkizziarnami #szpinak #suszonepomidory #przepisnabułki #pomyslnaobiad #pomyslnasniadanie #szybkieprzepisy #fitwypieki #zdrowejedzenie #zdroweodżywianie #zdroweprzepisy #dietetyczneprzepisy #dietetycznie #fitandhealthy #wegetariańskieprzepisy #pomyslnaszpinak #healthyfood #healthyrecipes #food_loverki

A post shared by food_loverki (@food_loverki) on

5. Nowy śniadaniowy klasyk

Szakszuka - czyli pyszne bliskowschodnie danie z pomidorów i jajek. Od niedawna bije rekordy popularności w śniadaniowym menu Polaków. 

View this post on Instagram

Wiem, że takie przepisy nie mają aż takiego wzięcia, ale warzywa to podstawa każdej piramidy żywieniowej niezależnie od czasów czy krajów w jakich została utworzona. Poza bombą witaminową to także bardzo mało kalorii a porcje można jeść ogromne. SZAKSZUKA Z CUKINIĄ ma tylko 345 kcal a ja nie byłam w stanie zjeść jej na raz. Dajcie się przekonać też do takich przepisów. * ⚖️2 jajka (120g) ⚖️1/2 cebuli (67g) ⚖️1/2 małej cukinii (124g) ⚖️1 papryka (184g u mnie pół żółtej i pół czerwonej) ⚖️215g przecieru pomidorowego ⚖️1 łyżka natki pietruszki ⚖️1 łyżka szczypiorku ⚖️3g oleju rzepakowego ⚖️Przyprawy: sól, pieprz, papryka słodka i ostra * Cebulę poszatkować i zesmażyć na oleju, dodać startą na tarce o grubych oczkach cukinię. Paprykę pokroić w słupki, podsmażyć z resztą warzyw, doprawić całość i poczekać aż papryka lekko zmięknie. Dodać przecier, poszatkowaną natkę i szczypiorek. Zrobić małe wgłębienie na środku i wbić 2 jajka. Przykryć patelnię i poczekać aż jajka się zetną. Najlepiej smakuje ze świeżym pieczywem. * 🐗345 kcal, B: 22.6, T: 17, W: 29.6 #michadzika #szakszuka #cukinia #sniadanie #śniadanie #sniadaniemistrzow #zdroweśniadanie #sniadanko #fitsniadanie #zdroweodżywianie #zdrowejedzenie #zdrowyprzepis #papryka #natkapietruszki #przepis #przepisy #fitprzepisy #fitprzepis #jajka #smacznie #smacznego #pycha #pyszne #pysznejedzenie #pysznie #szakszukazcukinią

A post shared by Joanna (@micha_dzika) on

 Smacznego!

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.