Partnerzy portalu
Sodexo na FRSiH: Wszelkie działania pozwalające optymalizować budżet będą kluczowe Sodexo na FRSiH: Wszelkie działania pozwalające optymalizować budżet będą kluczowe. / fot. PTWP

Sodexo na FRSiH: Wszelkie działania pozwalające optymalizować budżet będą kluczowe

Autor: dlahandlu.pl Data: 09 listopada 2022 14:29

- Przyszły rok będzie stał pod znakiem smart shoppingu konsumenckiego. Wszelkie działania pozwalające optymalizować budżet będą kluczowe. To może być szansą dla niektórych graczy - mówił podczas debaty "Nowy handlowy ład" Karol Kamas, CMO, Member of Executive Board, Sodexo Benefits and Rewards Services.

Sodexo na FRSiH

Jednym z największych wyzwań dla handlu będzie sprostanie presji płacowo-kosztowej.

- Handel jest branżą klientocentryczną, a tę klientocentrycznośc realizują pracownicy. Trzeba więc o nich zadbać. Aż 3/4 pracowników uważa, że pracodawcy powinni im kompensować wysoką inflację. Wywierają więc presję na wzrost wynagrodzeń, a jeśli to się nie udaje, wchodzą na rynek pracy. Z perspektywy pracodawcy rodzi to trzy wzywania: retencję, czyli utrzymanie pracownika, sprostanie presji płacowej oraz akwizycję talentów.  Jak sobie z tym poradzić w dobie zbliżającej się recesji? Podniesienie wynagrodzenia to działanie doraźne, ale trzeba patrzeć dalej. Pojawiają się pewne instrumenty prawne, dzięki którymi można elastycznie zarządzać firmowym budżetem. Mam tu na myśli nowelizację rozporządzenia o dofinansowywaniu posiłków, która podniosła kwotę zwolnioną ze składek zusowskich do 300 zł. To daje pracodawcom możliwość wdrażania rozwiązań, które stanowią realne wsparcie dla pracowników, ale też przynoszą korzyść fiskalną. Widzimy, że zainteresowanie tym benefitem wzrosło dwukrotnie - tłumaczył Karol Kamas.

Ukraińcy napędzają handel

Przedstawiciel Sodexo Benefits and Rewards Services, zwrócił również uwagę na wpływ uchodźców na kondycję branży handlowej.

- Uchodźcy z Ukrainy to dodatkowe 4,5 mld zł obrotów w handlu detalicznym i 0,5 mln legalnie zatrudnionych pracowników. Do tego należy dodać ich wydatki z tytułu oszczędności i środków pomocowych. W Sodexo mamy 14 programów pomocowych dla uchodźców, które realizujemy we współpracy z NGOsami czy międzynarodowymi organizacjami. Partnerzy stale zasilają nasze karty przedpłacone dla Ukraińców. Uchodźcy przeznaczają środki głównie na produkty spożywcze, leki, kosmetyki. Są bardziej oszczędni od polskich konsumentów, a aż 60 proc. na bieżąco korzysta z różnego rodzaju promocji. To nowy pieniądz na rynku i duża szansa dla detalu - uważa Karol Kamas.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz