Rynek roślinnych zamienników produktów zwierzęcych rozwija się w szybkim tempie. Pojawiają się nowe produkty i marki. Ten rynek jest już wart 1,5 mld zł.
Jak informuje ''Rzeczpospolita'' za najnowszymi danymi GfK Polonia, rynek roślinnych zamienników produktów zwierzęcych wart jest 1,5 mld zł. W 2021 r. sprzedaż alternatyw dla mięsa podwoiła się, zaś w przypadku roślinnego nabiału wzrost wyniósł 40 proc.
Rynek rozwija się w szybkim tempie, wciąż pojawiają się na nim nowe produkty i marki, a taka oferta z niszowej, dostępnej w specjalistycznych sklepach zmienia się w szeroko dystrybuowaną do wszystkich typów sklepów.
- Od lat byliśmy obecni w branży, tworząc produkty pod marki własne dużych sieci handlowych. Ostatnie badania pokazują, że ta część gastronomii rośnie w siłę, a zapotrzebowanie na to, co roślinne, przeżywa w naszym kraju swój złoty wiek - mówi dziennikowi ''Rz'' Rafał Maranowski, członek zarządu marki Planty, która debiutuje na polskim rynku.
Z kolei Carrefour wraz z firmą Bezmięsny uruchamia już pierwsze w Polsce bezmięsne lady, zapewniające szeroki wybór wegańskich zamienników mięsa na wagę.
Więcej: rp.pl
Nie przegap najważniejszych wiadomości