Strategia firmy z branży kulinarnej. Jak ją planować? fot. mat. pras.

Strategia firmy z branży kulinarnej. Jak ją planować?

Autor: materiał prasowy Data: 17 sierpnia 2021 16:27

W jaki sposób zaplanować tworzenie strategii firmy z branży kulinarnej? Eksperci podpowiadają.

Odczucia wizualne

Na początku kilka ważnych faktów. 65 % populacji stanowią wzrokowcy. Natomiast nasz mózg potrzebuje jedynie 1/10 sekundy, by zrozumieć sens przedstawianych mu treści wizualnych. Dla porównania – w przypadku tekstu zawierającego między 200-250 słów zajmuje mu to aż 60 sekund. Wniosek jest jeden – odczucia wizualne są ściśle skorelowane ze wzrostem zaangażowania. Oczy nie służą nam dziś jedynie do patrzenia. Jemy nimi. Kupujemy. Stanowią podstawę decyzji zakupowych. To istotny aspekt, który należy wziąć pod uwagę, gdy zaczynamy tworzenie strategii firmy z branży kulinarnej.

Ustal efekty, do których dążysz

- Żadna strategia nie powinna funkcjonować bez wskaźników i celów – mówi Sebastian Kopiej z Commplace. – Wyobraźmy sobie sytuację, w której bierzemy udział w wyścigu bez ustalenia linii mety. Czy miałoby to sens? Absolutnie nie. Co więcej, mogłoby prowadzić do demotywacji i zboczenia z ustalonego toru. A to w przypadku biznesu jest zwyczajnie nieopłacalne – dodaje ekspert z Commplace.

Przykładowe cele, które warto ująć w strategii:

·       Wzrost rozpoznawalności marki na tle konkurencyjnych brandów.

·       Wzrost rozpoznawalności produktów marki.

·       Zwiększenie wartości postrzeganej marki,

·       Dotarcie do potencjalnych odbiorców – zarówno z rynku B2B, jak i B2C.

·       Wzrost sprzedaży.

Wyciśnij maksimum z kanałów komunikacji

Tworzenie strategii firmy to także wybór odpowiednich kanałów komunikacji. Czy musisz być wszędzie? Zdecydowanie nie. Poniżej podpowiadamy, w jaki sposób możesz wykorzystać te najpopularniejsze z nich:

·       Facebook – zaprezentuj przepisy i zdjęcia, zaproś do interakcji użytkowników (np. poprzez przesyłanie zdjęć własnych potraw).

·       Instagram- pokaż kulisy sesji zdjęciowych oraz zdjęcia produktów i gotowych dań.

·       Tik tok - udostępniaj scenki prezentujące produkty i proces gotowania (z przymrużeniem oka).

·       Blog – publikuj przepisy oraz ciekawostki na temat gotowania.

·       Youtube – udostępniaj pełne przepisy i poradniki w stylu „zrób to sam” lub „krok po kroku”.

·       Newsletter – wysyłaj przepis tygodnia lub informacje o nowościach produktowych w swojej ofercie.

Przez zdjęcie do żołądka (i serca)

Tworzenie strategii firmy oferującej w branży kulinarnej bezsprzecznie powinno zostać powiązane z realizacją profesjonalnej sesji zdjęciowej. Fotografia żywności może odwoływać się do emocji konsumentów, zatrzymując ich przy naszym produkcie i obiecując ucztę dla zmysłów. Co więcej, w myśl zasady zero waste w marketingu – pozyskane materiały można później wielokrotnie wykorzystywać w różnorodnych kanałach komunikacji. Należą do nich strona WWW, social mediach, blog firmowy, czy POSy. Od czego zatem zacząć? Najpierw zastanów się nad swoim tematem przewodnim i grupie docelowej.

·       Kto należy do odbiorców produktów?

·       Co lubi?

·       Jakie elementy przywołują w nim miłe wspomnienia?

·       Jaka jest historia, którą chcesz opowiedzieć?

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz