Partnerzy portalu
Sukces Beyond Meat przebudził branżę FMCG Sukces Beyond Meat przebudził branżę FMCG / fot. shutterstock

Sukces Beyond Meat przebudził branżę FMCG

- Wyniki sprzedażowe startupów-pionierów takich jak Beyond Meat czy Impossible Foods pokazały, że jest o co walczyć i nie są to małe liczby - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Piotr Grabowski, współzałożyciel FoodTech.ac.

Autor: portalspozywczy.pl Data: 04 marca 2021 11:49

Piotr Grabowski zauważa, że wyniki sprzedażowe startupów-pionierów takich jak Beyond Meat czy Impossible Foods pokazały, że jest o co walczyć i nie są to małe liczby.

- Spowodowało to zdecydowane przebudzenie wśród międzynarodowych wyjadaczy z branży FMCG. W ciągu ostatnich dwóch lat spora część z nich wprowadziła do swojej oferty pierwsze roślinne zamienniki mięsa - najpierw na rynkach zachodnich, a na przełomie roku 2020 i 2021 także w Polsce. Przykładami mogą być tutaj Garden Gourmet od Nestle czy The Vegetarian Butcher od Unilever - dodaje.

W ocenie eksperta oddech zagranicznej konkurencji na plecach może zmotywować duże polskie firmy do działania.

- Jeśli sukcesy rodzimych marek takich jak Roślinny Qurczak czy Dobra Kaloria oraz ich bardzo pozytywny odbiór wśród konsumentów były niewystarczające, aby zmotywować duże polskie firmy do działania, to czujemy, że oddech zagranicznej konkurencji na plecach może to zmienić. A miejsca na rynku jest dużo. Tym bardziej, że dziś nie chodzi już tylko o dotarcie do wegan i wegetarian, którzy w Polsce stanowią około 10% konsumentów. Dziś gra toczy się o fleksitarian, czyli osoby, które nie tyle chcą całkowicie zrezygnować ze spożywania mięsa, ale w mniejszym lub większym stopniu to spożycie ograniczyć - wskazuje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.