Partnerzy portalu
Świąteczno-noworoczna ankieta horecatrends: Sylwia Majcher Sylwia Majcher

Świąteczno-noworoczna ankieta horecatrends: Sylwia Majcher

Sylwia Majcher - dziennikarka, współautorka bloga kuchniawformie.pl oraz autorka książki pt. "Gotuję, nie marnuję" propagującej kuchnię zero waste, opowiedziała nam o swoich planach i przewidywaniach na 2020 rok!

Autor: PM, www.horecatrends.pl Data: 18 grudnia 2019 13:49

Największym gastro trendem w 2019 r. był(a)…?

Największym gastro trend w 2019 r. było niemarnowanie – jedzenia i zasobów planety. Zero waste wkroczyło do restauracji z pożądanym rozmachem i przekonaniem, że to dopiero początek drogi.

Jaki największy kulinarny trend przewiduje Pani na 2020 r.?

Talerze będą bardziej zielone, jeszcze mocniej zwrócone ku sezonowości i lokalności. Mięso zacznie z nich sukcesywnie znikać. Rośliny zdominują nasz apetyt, zachwycimy się ich nieoczywistym podaniem i mariażem. Zwiększy się wykorzystywanie nieatrakcyjnych wizerunkowo warzyw i owoców, docenimy to, że natura nie jest idealna.

Co by Pani chciała znaleźć w tym roku pod choinką?

Nie mam żadnych prezentowych oczekiwań, w tej sprawie najbardziej smakuje mi umiar.

Jakie ma Pani foodowe postanowienie noworoczne?

Zdecydowanie więcej gotować we własnej kuchni, mieć swój ogródek i kompostownik. Częściej inspirująco podróżować. Niekoniecznie daleko, ale z bagażem intensywnych wrażeń.

A jakie ma Pani noworoczne plany związane z kulinariami i gastronomią?

To będzie obfity rok i bardzo się z tej szczodrości cieszę. Wciąż sporo będę opowiadać o niemarnowaniu jedzenia, choć w zaskakujących odsłonach. Czekają  mnie też pasjonujące szkolenia i smaczne wywiady. Na pewno zaserwuję nieco niespodzianek. Dwie pojawią się w pierwszej połowie roku.

Wszystkiego najlepszego na Święta i spełnienia planów na 2020 r. życzy redakcja Horecatrends.pl!

View this post on Instagram

Święta bez śmieci Gdyby cały papier, którego do zapakowania bożonarodzeniowych prezentów używają Brytyjczycy ułożyć obok siebie, wyściełana nim droga sięgnęłaby aż do Księżyca. Jedna z firm zajmujących się na Wyspach śmieciami policzyła, że w świątecznym czasie mieszkańcy produkują o 1/3 więcej śmieci niż zazwyczaj. Polskich szacunków nie ma, ale wystarczy zajrzeć do jakiegokolwiek sklepu, by przekonać się, ze też mamy słabość do opakowaniowego nadmiaru. Te strojne dekoracje robią wrażenie i wyglądają miło, ale cieszą zaledwie przez moment. A potem zalegają na wysypiskach. Podobnie, jak rozmaite prezenty, kupione pod wpływem sugestii z reklamy. Każdy ma swój pomysł na świąteczne atrakcje, nie namawiam do pozbawiania siebie i rodziny tej radości. Tylko zachęcam do ograniczenia. Zerknijcie na podpowiedzi z choinki, może komuś się przydadzą. Jak myślicie, święta bez nadmiaru są możliwe, czy to tylko nierealne życzenia? Ciekawa jestem, bo widziałam wczoraj sznur aut zmierzający do jednej z galerii i ten obrazek nie napawa optymizmem. #święta #christmas #choinka #wykorzystujęniemarnuję #bozenarodzenie #prezenty #christmaseveryday #śmieci #mniejśmieci #nowaste #lesswaste #wykorzystujeniemarnuje #prezenty #zerowastegift #ecolifestyle #ecofriendlyliving #ecofriendlyproducts #decoration #zerowastelife #corazblizejswieta #beznadmiaru #slowlifestyle #podajdalej

A post shared by Sylwia Majcher (@sw.majcher) on

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.