Partnerzy portalu
To czas cięcia kosztów na pieczywie. Jakie sposoby stosują sieci? Sieci handlowe intensywnie szukają oszczędności w funkcjonowaniu działów piekarniczych. unsplash

To czas cięcia kosztów na pieczywie. Jakie sposoby stosują sieci?

Autor: Adam Tubilewicz/portalspozywczy.pl Data: 21 października 2022 09:30

Wnikliwy obserwator rynku piekarskiego w Polsce łatwo zaobserwuje zmiany, jakie wdrażają aktualnie sieci handlowe. Szukanie oszczędności wydaje się być dla nich priorytetem - mówi nam Andrzej Piętka z Akademii Wypieków, ekspert branży piekarniczej.

Wypiek pieczywa tylko raz dziennie?

Ekspert zwraca uwagę, że bardzo duży wpływ na ofertę piekarską mają w sklepach koszty energii (piece, mroźnia, oświetlenie regałów), ceny zakupu pieczywa i zapewnienie dostępności produktów.

- Ograniczenie do jednego wypieku porannego może okazać się pomysłem bardzo ryzykownym dla sieci, bo pieczywo popołudniowe będzie złej jakości. W sklepach widać już trwale zmniejszającą się siłę nabywczą kupujących, przez co spada zainteresowanie wyrobami cukierniczymi - mówi.

Sieci szukają oszczędności w systemach wypieku

Andrzej Piętka obserwuje, że handlowcy cały czas skupiają się na maksymalnie niskich cenach sprzedaży dla 2-3 podstawowych produktów, np.: kajzerki, chleba podstawowego pszenno-żytniego i wybranego dużego chleba rodzinnego.

- Sieci prowadzą na nowo testy wypiekowe, aby w bake-off znaleźć oszczędności. Krótsze programy, mniejsza ilość indeksów, skrócona logistyka i ograniczenie strat produktu na koniec dnia. To wszystko ma duży wpływ na wzrost zainteresowania rynku produktami zafoliowanymi o przedłużonych TPS - mówi.

Czytaj więcej Sieci mocno tną koszty na pieczywie. Oto 4 sposoby, które stosują

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz