Partner portalu
Too Good To Go z nową akcją przed Międzynarodowym Dniem Walki z Marnowaniem Jedzenia

Too Good To Go z nową akcją przed Międzynarodowym Dniem Walki z Marnowaniem Jedzenia

Too Good To Go wraz z partnerami, takimi jak Makro, AmRest czy North Fish,  rusza z edukacyjną kampanią przeciwdziałającą marnowaniu jedzenia i zmianom klimatycznym.

Autor: www.horecatrends.pl Data: 08 września 2020 09:58

Aż 1/3 całej wyprodukowanej na świecie idealnie świeżej i pysznej żywności nigdy nie trafia na nasze stoły. W każdej sekundzie w koszu ląduje 51 ton jedzenia, które można by było zjeść ze smakiem. Razem z nim 1/3 zasobów zużytych w produkcji tego jedzenia, jak np. wody, (której już teraz brakuje w wielu krajach, w tym w Polsce), nawozów, ludzkiej pracy czy szkodliwych gazów powstałych w wyniku produkcji, przechowywania, transportu czy przygotowania jedzenia w restauracjach.

Tego zmarnowanego jedzenia i zasobów jest nie tylko „żal”. Marnowanie przyczynia się do zmian klimatycznych - 8% globalnej emisji gazów cieplarnianych ma swoje źródło w zmarnowanym jedzeniu. Gdyby wyrzucone jedzenie było krajem, byłoby trzecim największym emitentem CO2, zaraz po Chinach i USA. Ma również skutki społeczne - wyrzucamy średnio aż 2 tony na głodującą osobę, a także ekonomiczne - razem z jedzeniem, w koszu rocznie ląduje 1,2 biliona dolarów (BGC, 2018). To ponad dwukrotność PKB Polski!

Ze względu na skalę problemu i pilność zmian, ONZ ustanowiła nowe „święto” - Międzynarodowy Dzień Walki z Marnowaniem Jedzenia (29 września). Z tej okazji startujemy z edukacyjną kampanią „1/3 jedzenia się marnuje. Uratuj ją!”, przeciwdziałająca marnowaniu jedzenia i zwiększająca świadomość konsekwencji tego problemu dla społeczeństwa i klimatu. Kampanię wspierają również partnerzy Too Good To Go - Bank Żywności, Starbucks, Pizza Hut, North Fish, bp, MAKRO oraz Natura Cold Press i wielu, wielu innych właścicieli biznesów spożywczych, którzy na swoich kanałach będą informować o negatywnych skutkach marnowania 1/3 jedzenia.

W niechlubnym rankingu marnowania jedzenia wśród krajów europejskich Polska zajmuje wysoką, piątą pozycję. Marnujemy rocznie 247 kg na osobę, co tylko podkreśla, jak ważne powinno być dla nas ratowanie żywności. Statystycznie w każdym polskim gospodarstwie domowym rocznie ląduje w koszu wartość całkiem niezłych wakacji, bo aż 3 tysiące złotych. Żywność marnuje się na każdym etapie łańcucha dostaw, lecz najwięcej w naszych domach. Wg raportu Banków Żywności z 2019 roku, Polacy marnują aż 9 mln ton jedzenia, podczas gdy głodnych ludzi jest u nas ponad 2 mln. Szczególnie dotkliwe konsekwencje dla Polski ma fakt, że to rolnictwo odpowiada za wykorzystanie ponad 70% słodkiej wody, a już teraz mierzymy się z suszą i pustynnieniem. Tym bardziej “wylewanie żywności z kąpielą” jest w naszym przypadku bolesne.

Kolejne dni września odkrywać będą nowe karty kampanii, a udział w akcji wezmą również znani polscy influencerzy. Punkt kulminacyjny akcji przypada na 29 września, czyli na ustanowiony przez ONZ Dzień Walki z Marnowaniem Jedzenia. Tego dnia partnerzy zrzeszeni w ramach Too Good To Go aktywnie włączą się w działania na kanałach social media, aby podkreślić skalę marnotrawstwa i zachęcić do ratowania jedzenia za pomocą aplikacji.

- Wszyscy wiemy, że jedzenia nie należy wyrzucać i nikt nie lubi tego robić, a mimo to w koszu ląduje mnóstwo produktów. Jeśli chcemy ograniczyć negatywny wpływ marnowania jedzenia na naszą Planetę, to musimy działać tak szybko, by do 2030 roku ograniczyć ten proceder o połowę. Edukacja jest jednym z najsilniejszych oręży w tej walce. Stąd kampania “⅓ się marnuje. Uratuj ją!”. Niesamowicie cieszę się, że dołączyli do nas nasi partnerzy, którzy na co dzień, wspólnie z użytkownikami aplikacji, przyczyniają się do poprawy kondycji Ziemi. Wierzę, że to początek prawdziwego Ruchu Pogromców Marnowania Jedzenia w Polsce - powiedziała Anna Kurnatowska, Country Managerka Too Good To Go.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.