Partnerzy portalu
Too Good To Go z nową akcją przed Międzynarodowym Dniem Walki z Marnowaniem Jedzenia

Too Good To Go z nową akcją przed Międzynarodowym Dniem Walki z Marnowaniem Jedzenia

Autor: www.horecatrends.pl Data: 08 września 2020 09:58

Too Good To Go wraz z partnerami, takimi jak Makro, AmRest czy North Fish,  rusza z edukacyjną kampanią przeciwdziałającą marnowaniu jedzenia i zmianom klimatycznym.

Aż 1/3 całej wyprodukowanej na świecie idealnie świeżej i pysznej żywności nigdy nie trafia na nasze stoły. W każdej sekundzie w koszu ląduje 51 ton jedzenia, które można by było zjeść ze smakiem. Razem z nim 1/3 zasobów zużytych w produkcji tego jedzenia, jak np. wody, (której już teraz brakuje w wielu krajach, w tym w Polsce), nawozów, ludzkiej pracy czy szkodliwych gazów powstałych w wyniku produkcji, przechowywania, transportu czy przygotowania jedzenia w restauracjach.

Tego zmarnowanego jedzenia i zasobów jest nie tylko „żal”. Marnowanie przyczynia się do zmian klimatycznych - 8% globalnej emisji gazów cieplarnianych ma swoje źródło w zmarnowanym jedzeniu. Gdyby wyrzucone jedzenie było krajem, byłoby trzecim największym emitentem CO2, zaraz po Chinach i USA. Ma również skutki społeczne - wyrzucamy średnio aż 2 tony na głodującą osobę, a także ekonomiczne - razem z jedzeniem, w koszu rocznie ląduje 1,2 biliona dolarów (BGC, 2018). To ponad dwukrotność PKB Polski!

Ze względu na skalę problemu i pilność zmian, ONZ ustanowiła nowe „święto” - Międzynarodowy Dzień Walki z Marnowaniem Jedzenia (29 września). Z tej okazji startujemy z edukacyjną kampanią „1/3 jedzenia się marnuje. Uratuj ją!”, przeciwdziałająca marnowaniu jedzenia i zwiększająca świadomość konsekwencji tego problemu dla społeczeństwa i klimatu. Kampanię wspierają również partnerzy Too Good To Go - Bank Żywności, Starbucks, Pizza Hut, North Fish, bp, MAKRO oraz Natura Cold Press i wielu, wielu innych właścicieli biznesów spożywczych, którzy na swoich kanałach będą informować o negatywnych skutkach marnowania 1/3 jedzenia.

W niechlubnym rankingu marnowania jedzenia wśród krajów europejskich Polska zajmuje wysoką, piątą pozycję. Marnujemy rocznie 247 kg na osobę, co tylko podkreśla, jak ważne powinno być dla nas ratowanie żywności. Statystycznie w każdym polskim gospodarstwie domowym rocznie ląduje w koszu wartość całkiem niezłych wakacji, bo aż 3 tysiące złotych. Żywność marnuje się na każdym etapie łańcucha dostaw, lecz najwięcej w naszych domach. Wg raportu Banków Żywności z 2019 roku, Polacy marnują aż 9 mln ton jedzenia, podczas gdy głodnych ludzi jest u nas ponad 2 mln. Szczególnie dotkliwe konsekwencje dla Polski ma fakt, że to rolnictwo odpowiada za wykorzystanie ponad 70% słodkiej wody, a już teraz mierzymy się z suszą i pustynnieniem. Tym bardziej “wylewanie żywności z kąpielą” jest w naszym przypadku bolesne.

Kolejne dni września odkrywać będą nowe karty kampanii, a udział w akcji wezmą również znani polscy influencerzy. Punkt kulminacyjny akcji przypada na 29 września, czyli na ustanowiony przez ONZ Dzień Walki z Marnowaniem Jedzenia. Tego dnia partnerzy zrzeszeni w ramach Too Good To Go aktywnie włączą się w działania na kanałach social media, aby podkreślić skalę marnotrawstwa i zachęcić do ratowania jedzenia za pomocą aplikacji.

- Wszyscy wiemy, że jedzenia nie należy wyrzucać i nikt nie lubi tego robić, a mimo to w koszu ląduje mnóstwo produktów. Jeśli chcemy ograniczyć negatywny wpływ marnowania jedzenia na naszą Planetę, to musimy działać tak szybko, by do 2030 roku ograniczyć ten proceder o połowę. Edukacja jest jednym z najsilniejszych oręży w tej walce. Stąd kampania “⅓ się marnuje. Uratuj ją!”. Niesamowicie cieszę się, że dołączyli do nas nasi partnerzy, którzy na co dzień, wspólnie z użytkownikami aplikacji, przyczyniają się do poprawy kondycji Ziemi. Wierzę, że to początek prawdziwego Ruchu Pogromców Marnowania Jedzenia w Polsce - powiedziała Anna Kurnatowska, Country Managerka Too Good To Go.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz