Partnerzy portalu
Top 10 wydarzeń 2020 roku w sektorze roślinnych alternatyw na świecie Top 10 wydarzeń 2020 roku w sektorze roślinnych alternatyw na świecie; fot. shutterstock

Top 10 wydarzeń 2020 roku w sektorze roślinnych alternatyw na świecie

Rok 2020 był przełomowy dla sektora roślinnego. Pomimo zakłóceń i niepewności wywołanych przez pandemię, popyt konsumencki, zainteresowanie inwestorów i aktywność wokół rozwoju nowych produktów osiągnęły nowy poziom. Podczas gdy wiele innych sektorów spożywczych musiało zmagać się z wieloma problemami, sektor roślinny rozwijał się na zasadach partnerskiej współpracy. Przeprowadzono wiele ambitnych transakcji, fuzji i przejęć oraz wprowadzono na rynek wiele przyciągających wzrok produktów.

Autor: horecatrends.pl Data: 11 stycznia 2021 16:07

„To nie przypadek, że był to rok, w którym wielu gigantów tradycyjnego przemysłu spożywczego postanowiło poważnie potraktować sektor roślinnych zamienników” - zauważa Jasmijn de Boo, wiceprezeska ProVeg International. „Wszelkie wyobrażenia o tym, że sektor roślinny może być tylko modą, że konsumenci odwrócą się od siebie w chwili, gdy zrobi się ciężko, zostały mocno odsunięte na bok przez wydarzenia ostatnich 12 miesięcy” – dodała.

Oto wybór ProVeg 10 najważniejszych wydarzeń, które opowiadają historię tego dynamicznego, innowacyjnego sektora w 2020 roku.

1.       Parlament Europejski odrzuca “zakaz wege burgerów”

Kiedy burger nie jest burgerem? Czy stek z definicji, musi być mięsny? A czy kiełbasę roślinną można legalnie nazwać „kiełbasą”? W tym roku poddano pod głosowanie poprawkę zaproponowaną przez Parlament Europejski w celu zakazania takich określeń jak „wege burgery” i „alternatywa jogurtowa”. Jednak dzięki wspólnym wysiłkom ProVeg i innych organizacji, posłowie do PE postanowili poprzeć postulaty rynku roślinnych zamienników mięsa i zagłosowali przeciwko proponowanemu zakazowi. Jest to ważna decyzja, która chroni przyszłość sektora produkcji roślinnej i gwarantuje, że europejscy konsumenci będą mogli nadal kupować alternatywne produkty mięsne w opakowaniach i na rynku, które są napisane intuicyjnym, codziennym językiem.

Jednak po stronie sektora mleczarskiego walka trwa nadal. Mimo, że posłowie głosowali przeciwko „zakazowi wege burgera”, przegłosowano dalsze ograniczenia nazewnictwa dla alternatywnych produktów mlecznych. Wszyscy patrzą teraz na rządy krajowe UE, które będą miały szansę sprzeciwić się nowym ograniczeniom podczas negocjacji w sprawie wspólnej polityki rolnej na początku 2021 roku.

2.       McDonald’s ogłasza burgera McPlant

Największa na świecie sieć fast-foodów w końcu zaczyna przyjmować produkty na bazie roślin. Po przeprowadzeniu testów na kilku rynkach, w listopadzie McDonald’s ujawnił, że planuje wprowadzić na rynek burgera opartego na roślinach w 2021 roku. W ślad za tym mogą pójść dodatkowe produkty roślinne, w tym alternatywy kurczaka.

Biorąc pod uwagę wyjątkowy i globalny zasięg McDonalda, premiera McPlant ma potencjał, aby radykalnie zwiększyć dostępność przystępnych cenowo opcji opartych na roślinach dla konsumentów na całym świecie.

W 2020 r. inne sieci fast-food również poważnie potraktowały sektor roślinny. Burger King połączył siły z marką Unilever – Vegeterian Butcher, aby wprowadzić na rynek brytyjski „Rebel Whopper” na bazie roślin, a także roślinne nuggetsy w Holandii i Niemczech. KFC Kanada stworzyło kanapkę z roślinnym kurczakiem jako stały element menu, podczas gdy Pizza Hut zaczęła wypróbowywać roślinne dodatki.

3.       Impossible Foods zdobywa od inwestorów 500 mln $ w trakcie pandemii

Pandemia była przełomowym momentem dla sektora roślinnych alternatyw. Ze względu na zdrowie, otyłość i zrównoważony rozwój oraz dobrze udokumentowane przypadki wybuchów epidemii COVID-19 w zakładach mięsnych, zainteresowanie konsumentów roślinnymi alternatywami wzrosło.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.