Partnerzy portalu
Top 10 wydarzeń 2020 roku w sektorze roślinnych alternatyw na świecie Top 10 wydarzeń 2020 roku w sektorze roślinnych alternatyw na świecie; fot. shutterstock

Top 10 wydarzeń 2020 roku w sektorze roślinnych alternatyw na świecie

Rok 2020 był przełomowy dla sektora roślinnego. Pomimo zakłóceń i niepewności wywołanych przez pandemię, popyt konsumencki, zainteresowanie inwestorów i aktywność wokół rozwoju nowych produktów osiągnęły nowy poziom. Podczas gdy wiele innych sektorów spożywczych musiało zmagać się z wieloma problemami, sektor roślinny rozwijał się na zasadach partnerskiej współpracy. Przeprowadzono wiele ambitnych transakcji, fuzji i przejęć oraz wprowadzono na rynek wiele przyciągających wzrok produktów.

Autor: horecatrends.pl Data: 11 stycznia 2021 16:07

7.       Mocny rozwój rynku rolnictwa komórkowego

Również mięso hodowane komórkowo poczyniło ogromne postępy w 2020 roku. Rok ten rozpoczął się z hukiem! W styczniu Memphis Meats pozyskało 161 milionów dolarów w swojej największej w historii rundzie finansowania. Fundusze te pomogą firmie zbudować zakład produkcyjny, torując drogę do komercyjnego wprowadzenia na rynek.

W czerwcu KFC ogłosiło współpracę z rosyjską firmą zajmującą się drukiem 3D, której celem jest tworzenie nuggetsów z kurczaka hodowanego komórkowo. W listopadzie izraelskie SuperMeat otworzyło The Chicken, restaurację w Tel Awiwie, która serwuje produkty z kurczaka hodowlanego komórkowo do restauracji. Z kolei w grudniu, Singapur, jako pierwszy kraj na świecie, wydał zezwolenie na sprzedaż i produkcję mięsa hodowanego komórkowo.

Znaczący postęp dokonał się również na rynku fermentacji. W kwietniu amerykański startup Perfect Day otrzymał od Urzędu ds. Żywności i Leków cenne stanowisko “żadnych przeciwskazań“, potwierdzające jego status GRAS (powszechnie uznawany za bezpieczny). Następnie firma zapewniła sobie finansowanie w wysokości 300 milionów dolarów.

8.       Beyond Meat buduje fabrykę w szanghaju

W następstwie pandemii wzrosło zapotrzebowanie na produkty roślinne w Chinach. Firma Beyond Meat szybko zareagowała, ogłaszając plany budowy nowego zakładu produkcyjnego w pobliżu Szanghaju. Inwestycja ta stanowi największy dotychczasowy impuls dla firmy w Chinach, a jej produkcja ma ruszyć na początku 2021 roku.

Nietrudno zrozumieć, dlaczego światowe firmy, takie jak Beyond Meat, chcą rozszerzyć swoją działalność w Chinach. Według Bloomberga, kraj ten odpowiada za 27% światowej konsumpcji mięsa, więc potencjał rozwoju rynku alternatyw dla mięsa jest ogromny.

W związku z tym lokalne podmioty już teraz zwiększają swoje wysiłki. W kwietniu chińska firma z branży spożywczej Starfield nawiązała współpracę z sześcioma sieciami restauracji. We wrześniu Green Monday Holdings, firma produkująca alternatywy wieprzowiny OmniPork, zapewniła sobie 70 mln dolarów w celu poszerzenia portfela produktów roślinnych. Natomiast Dao Foods International planuje zainwestować w 30 startupów w celu przyspieszenia rozwoju chińskiego sektora roślinnego.

9.       Sektor roślinnych alternatyw obala mity przedstawione w reklamie podczas Super Bowl

W 2020 roku nie mieliśmy do czynienia tylko z dobrymi newsami. Wraz ze wzrostem sprzedaży i inwestycji, wzrosła również krytyka. Amerykańska organizacja lobbingowa The Center for Consumer Freedom opublikowała reklamę podczas tegorocznego Super Bowl, atakując używanie „ultra-przetworzonych” składników, takich jak metyloceluloza w niektórych produktach roślinnych. Organizacja ta wcześniej zamieszczała reklamy w amerykańskich gazetach ostrzegające konsumentów przed „fałszywym mięsem”.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.