Rok 2020 był przełomowy dla sektora roślinnego. Pomimo zakłóceń i niepewności wywołanych przez pandemię, popyt konsumencki, zainteresowanie inwestorów i aktywność wokół rozwoju nowych produktów osiągnęły nowy poziom. Podczas gdy wiele innych sektorów spożywczych musiało zmagać się z wieloma problemami, sektor roślinny rozwijał się na zasadach partnerskiej współpracy. Przeprowadzono wiele ambitnych transakcji, fuzji i przejęć oraz wprowadzono na rynek wiele przyciągających wzrok produktów.
Reklama „Super Bowl” była emitowana tylko na poziomie regionalnym i szybko została obalona przez firmy takie jak Impossible Foods, ale są wszelkie powody, aby sektor potraktował takie ataki poważnie. W miarę jak sektor roślinny będzie się nadal rozwijał, sprzeciw również będzie coraz głośniejszy, a listy składników są łatwym celem. Jest to jedna z tych bitew, która dopiero zaczyna się rozgrzewać.
10. LiveKindly Co. Tworzy roślinne imperium
Astronomiczny wzrost nowego kolektywu roślinnego The LiveKindly Co. pokazuje, jak szybko rynek roślinny rozwijał się w roku 2020.
Nowy kolektyw, stworzony przez grupę przedstawicieli przemysłu spożywczego i wspierany przez fundusze w wysokości 200 milionów dolarów, zbudował w zawrotnym tempie szybko rosnący portfel roślinny. Przejął on cyfrową firmę medialną LiveKindly (która nadała również nazwę nowej grupie), wraz z niemiecką marką alternatyw mięsa LikeMeat i południowoafrykańską The Fry Family Food Co, a także przejął udziały w spółce Puris, produkującej wege alternatywy na bazie białka grochu. W czerwcu nastąpiło przejęcie szwedzkiej marki roślinnego mięsa Oumph!
LiveKindly Co. na tym nie poprzestaje. W październiku kolektyw zebrał dodatkowe 135 mln dolarów, aby przyspieszyć rozbudowę swojego portfela. Uderzył również w renomowaną spółkę joint venture z niemieckim producentem drobiu PHW, pod marką Green Meadows, która będzie zajmować się produkcją i dystrybucją produktów LiveKindly w Europie.
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.