Partner portalu
Trend zero waste i less waste podbija świat designu fot. unsplash.com

Trend zero waste i less waste podbija świat designu

Aktualnie obserwujemy globalny trend zero waste. Dzięki inicjatywom społecznym, takim jak "Tu pijesz bez słomki" czy akcji Anji Rubik #plasticnotfantastic temat ten stał się ostatnio bardzo gorący i zwrócił uwagę nie tylko opinii publicznej, ale przede wszystkim przedsiębiorców i wielkich korporacji - mówi serwisowi Propertydesign.pl Dominika Zielińska, która razem z Boguszem Parzyszkiem zarządza Workplace Solutions.

Autor: propertydesign.pl Data: 12 grudnia 2018 10:46

Zmiany możemy zaobserwować szczególnie w sektorze gastronomicznym. - Rezygnacja z jednorazowych opakowań i wykorzystywanie alternatywnych, bardziej ekologicznych rozwiązań. Oczywiście działania na mniejszą skalę są również istotne. Dla przykładu my w workplace zrezygnowaliśmy z wody w plastikowych butelkach - zaznacza Dominika Zielińska.

W wielu dziedzinach związanych z designem trend zero waste lub less waste jest coraz bardziej widoczny. - Mieliśmy okazję współpracować przy urządzaniu przestrzeni pracy i showroomu w duchu less waste dla marki modowej NAGO wykorzystującej do produkcji ubrań tylko naturalne i certyfikowane tkaniny. W trakcie poszukiwania rozwiązań meblowych i materiałowych dla wnętrz zgodnych z tą ideą dowiedzieliśmy się, że w Europie jest już sporo projektów i startupów działających w oparciu o recykling, nie tylko plastiku, ale też opon, puszek, ubrań, a nawet ekranów smartfonów - wspomina i dodaje, że przykładem są chociażby krzesła, fotele i blaty, które produkuje się z zebranych z oceanów odpadów plastikowych i aluminiowych np. Smile Plastics, Pentatonic.

Czytaj więcej: PropertyDesign.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.